جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۰۹۶
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

فکرشهر:  نصراله نوروزی در آئین آغاز به فعالیت پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در پایگاه سنجش کوشا شهر بوشهر اظهار داشت: امسال حدود ۱۹هزار نوآموز برنامه سنجش را خواهند گذراند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر، وی با بیان اینکه همه شهرستان ها و مناطق استان تحت پوشش پایگاه های سنجش قرار گرفته اند گفت: تعداد ۴۰ پایگاه به صورت ثابت و سیار در استان فعال هستند که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و مقررات فاصله گزاری اجتماعی کار سنجش نوآموزان استان را با حساسیت کامل انجام خواهند داد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به زمان اجرای سنجش اشاره کرد و ادامه داد: برنامه سنجش سال جاری به صورت رسمی از امروز برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش رو وارد پایه اول دبستان می شوند و همچنین جامانده های سنجش سال تحصیلی گذشته شروع شده است.

نوروزی با بیان اینکه شهرهای بوشهر، برازجان، گناوه، کنگان، عسلویه و جم به دلیل تعداد بالای نوآموزان فعالیت پایگاه های خود را دو نوبته انجام خواهند داد یادآور شد: ساعت کار پایگاه های سنجش سراسر استان در نوبت صبح از ساعت ٨ الی ١٣ و در نوبت بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه چندین ساله اجرای سنجش در کشور افزود: برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال نیز همچون سالهای گذشته در کشور اجرا می شود و مراحل چندگانه سنجش بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و مراقبتهای بهداشتی و سلامت نوآموزان در پایگاه های سنجش مورد بررسی و رصد قرار می گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر افزود: در صورت احساس مشکل در هر کدام از ارزیابی های اولیه،  نوآموز جهت بررسی دقیق‌تر به مرحله ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: شناسایی و تشخیص بهنگام مشکلات، اقدام و مداخله اصلاحی به موقع و در نهایت جای‌دهی مناسب نوآموز در مدرسه از اهداف اصلی اجرای برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

وی در ادامه به برخی تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در پایگاه های سنجش سراسر استان به منظور اجرای ایمن سنجش نوآموزان اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش یک ساعته فعالیت روزانه پایگاه‌ها از چهار ساعت در سال‌های قبل به پنج ساعت در روز، کاهش ۵۰ درصدی حضور روزانه نوآموزان در پایگاه نسبت به سال‌های قبل از ۴۰ نفر به ۲۰ نفر در روز، افزایش زمان تخصیصی جهت سنجش هر نوآموز از ۱۵ دقیقه در سال های قبل به ۳۰ دقیقه، ضدعفونی و گندزدایی روزانه فضای پایگاه، ضدعفونی وسایل و ابزارهای مورد استفاده بلافاصله بعد از استفاده توسط آزماینده برای مراجع بعدی، تهیه ابزارهای تخصصی آمادگی تحصیلی به میزان دو برابر برای هر آزماینده، تامین وسایل و اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، محافظ صورت، ژل ضدعفونی کننده، الکل و ...  به اندازه کافی برای پایگاه های سنجش، و  فعال کردن نوبت دوم پایگاه‌ها در شهرهای با آمار نوآموز بالا برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گزاری اجتماعی از جمله تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده در پایگاه های سنجش سراسر استان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: والدین برای انجام سنجش به شکلی ایمن، سعی در حضور به موقع و زمان تعیین شده داشته باشند تا از ازدحام ناخواسته جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر