چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۱۲۷
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: مدیر انتقال خون استان بوشهر گفت: از دارندگان همه گروه‌های خونی در این استان دعوت می‌شود برای اهدا به مراکز چهارگانه خونگیری این استان مراجعه کنند.

به گزارش فکرشهر، نرگس عبیدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با اوج گیری بیماری کرونا در استان بوشهر و ترس مردم از ابتلا به این بیماری شمار مراجعه‌ها برای اهدای خون در یک ماه اخیر به شدت کاهش یافته است در حالی که نیاز بیمارستان‌ها به خون کاهشی ندارد و نیاز به خون مستمر است.

وی ادامه داد: هر چند تاکنون توانسته‌ایم خون مورد نیاز بیمارستانی را تامین کنیم اما نگرانیم با ادامه روند کاهشی اهدای خون در روزهای آینده با مشکل مواجه شویم.

مدیر انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: مردم بدانند که بیمارانی مانند هموفیلی و تالاسمی پیوسته نیازمند دریافت خون هستند و نیاز استان به خون همیشگی است.

عبیدی عنوان کرد: در زمان حاضر ۵۰۰ بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل بیماران سرطانی در حال درمان در استان بوشهر وجود دارد و علاوه بر آن بیماران هموفیلی، افرادی که دچار سانحه می‌شوند یا تحت برخی از اعمال جراحی قرار می‌گیرند و زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون پیدا می‌کنند، به طور مستمر نیازمند دریافت خون هستند.

وی بیان کرد:  از آنجا که شعار پایگاه انتقال خون سلامت برای اهدا کننده و گیرنده خون است، افرادی که برای  اهدا مراجعه می‌کنند معاینه و آزمایش می‌شوند و در صورتی که هر گونه علائم سرماخوردگی داشته باشند از آنهاا خون گرفته نمی‌شود.

مدیر انتقال خون استان بوشهر به اهدا کننده‌های خون اطمینان داد با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی از حضور آنها در پایگاه‌ها استقبال می‌شود و گفت: همه اهدا کنندگان پس از اهدا خون خود مبلغ پایگاه انتقال خون استان باشند و نیاز استان به اهدا را اطلاع‌رسانی کنند.

عبیدی افزود: در سه ماه نخست سال ۹۹ نزدیک به ۱۰ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان بوشهر مراجعه کرده‌اند و ۷ هزار و ۷۰۰ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر