جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۳۱۳۶
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: بسیاری از افراد عادت دارند برای کنترل وزن خود کالری‌های مصرفی خود را بشمارند یا رژیم‌های سنگین غذایی محدود کننده‌ای را رعایت می‌کنند، اما برخی از افراد معتقدند آزادی در رژیم غذایی نیز می‌تواند به کاهش وزن منتهی شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از انتخاب، درست است که محدود کردن برخی از خوراکی‌ها مانند خوراکی‌های قندی و پر چرب در کاهش وزن موثر است، اما برخی متخصصان تغذیه معتقدند که می‌توان با مصرف انواع خوراکی‌ها تحت شرایط مشخص وزن خود را کاهش داد.

رژیم غذایی آزاد چیست؟

رژیم غذایی آزاد اصطلاحی است که توسط افراد در مورد تجربه مصرف خوراکی‌های مختلف مطرح می‌شود. برخی از افراد معتقدند زمانی که ما خوراکی‌های جذاب را می‌بینیم، اما نمی‌توانیم این خوراکی‌ها را بخوریم، به مرور زمان دچار مشکلاتی مثل افزایش ولع غذایی می‌شویم. درواقع به نظر می‌رسد باید رابطه بین غذا و بدن خود را بهبود ببخشیم. متخصصان معتقدند ما باید از غذایی که می‌خواهیم بخوریم لذت ببریم.

نیکول کروز، متخصص تغذیه در این خصوص می‌گوید: «گاهی لازم است بدون عذاب وجدان خوراکی‌های مختلف را امتحان کنیم. البته این به معنای زیاده روی در مصرف خوراکی‌ها نیست بلکه به معنای کاهش حساسیت ما به مصرف خوراکی‌ها است. گاهی حتی یک ساندویچ کوچک می‌تواند ولع یک هفته‌ای یک فرد را از بین ببرد.».

اما رعایت رژیم غذایی آزاد درست روی یک خط مرزی قرار دارد. درواقع زیاده روی در رژیم غذایی آزاد و مصرف خوراکی‌های ناسالم باعث می‌شود فرد دچار مشکلاتی جدی شود با این وجود رژیم غذایی متعادل در کنار برخی آزادی‌های گاه و بیگاه می‌تواند مفید باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر