جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۱۶۳
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

فکرشهر:  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت در چند روز گذشته با رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در این استان، سطح مصرف مشترکان تنها ۱۰ مگاوات تا در قرارگرفتن اولویت خاموشی فاصله داشت که با این شرایط و گرمتر شدن هوا در روزهای آینده این استان بیش از هر زمان دیگری نیازمند صرفه جویی مشترکان است.

به 'گزارش فکرشهر از ایرنا، اردشیر مذکوری در این ارتباط اعلام کرد: یکی از دلایل مهم افزایش مصرف برق در بوشهر گرم‌تر شدن هوا و افزایش زمان روشنی وسایل سرمایشی است.

وی بیان کرد: شرکت توانیر برای همه استان‌های کشور مطابق سال گذشته سقف تعیین کرده‌است که اگر از این مقدار عبور کنیم در اولویت خاموشی قرار می‌گیریم.

مذکوری ادامه داد: سهم مصرف وسایل سرمایشی در زمان اوج مصرف برق بیش از ۷۲ درصد و در حوزه خانگی و تجاری بیش از ۸۰ درصد است.

وی یادآور شد: مصرف کل استان بوشهر در روز گذشته یکهزار و ۸۷۰ مگاوات بوده که ۷۰ درصد این مقدار در حوزه مصرف خانگی ۴۸۰ هزار مشترک است.

مذکوری تاکید کرد: با یک راهکار ساده و تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه به جای ۱۸ درجه که در استان ما تبدیل به عرف شده‌است علاوه بر کاهش ۲۰ درصدی بار سرمایشی و کاهش هزینه‌های برق مصرفی مشترکان، صرفه جویی هر دستگاه کولر با این روش معادل نیاز برق پنج دستگاه تنفس مصنوعی است که از این بابت در این شرایط ویژه می‌تواند بسیار حیات بخش باشد.

وی گفت: در حوزه تامین برق و آمادگی صنعت برق با برنامه‌ریزی‌های مفصلی که انجام شده صنعت برق استان آمادگی کامل برای تامین برق متعارف استان بوشهر را دارد و همه کارکنان صنعت برق به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند که هیچ محدودیتی اعمال نشود، اما به هر حال توان تولید نیروگاه‌های کشور محدود است اگر مقدار مصرف از یک میزان بیشتر افزایش پیدا کند ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر