جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۱۷۴
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت خارک از نخلستان‌های استان در روز‌های آینده آغاز و پیش‌بینی می‌شود ۸ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، خسرو عمرانی بیان کرد: برداشت خارک از نخلستان‌های استان بوشهر از اواخر تیر آغاز می‌شود و بسته به اقلیم تا اوایل مهرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: اکنون سطح زیرکشت نخیلات استان بالغ بر ۳۴ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۸ هزارتن  خارک از این نخیلات استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مجموع تولید خرمای استان در سال جاری را ۱۶۴ هزار تن پیش‌بینی کرد که شامل ۵۶ هزار تن رطب، ۱۱۰ هزار تن خرمای رسیده و بقیه خارک است.

وی گفت: ۷۰ درصد نخیلات استان در شهرستان دشتستان قرار دارد که ارقام غالب شامل کبکاب، خاصویی، زاهدی و شکر است.

عمرانی بیان کرد: محصول خارک علاوه بر عرضه در بازار استان به دیگر نقاط کشور نیز فرستاده می‌شود و محصول رطب و خرما نیز علاوه بر استفاده در داخل کشور به کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه، هند، پاکستان، روسیه، اوکراین و حتی کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴ هزار تن افزایش تولید محصول نخیلات در استان را داشته باشیم که با توجه با اینکه پارسال عمده محصول خرمای استان و کشور مصرف شده و بازار خالی از این محصول است امسال قیمت به‌نسبت مطلوبی در بازار داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: در سه سال اخیر ظرفیت سردخانه‌ها برای نگهداری محصول خرما در استان افزایش یافته و در حالی که پارسال ۵۳ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی داشتیم امسال این میزان به ۶۳ هزار تن افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر