جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۲۵۸
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

  فکرشهر: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت اداره کل شیلات استان از صید غیر قانونی میگو پیش از آغاز فصل صید این آبزی در آب‌های ساحلی این استان جلوگیری کند.

به گزارش فکرشهر ازایرنا،  حمزه بویراتی افزود: دریا نعمت عظیم و خدادادی است که صیادان زحمتکش از این طریق زندگی خود را می گذرانند ولی در این بین کسانی هستند که با صید خارج از فصل در کار آنها اختلال ایجاد می‎کنند.

وی بیان کرد: اکنون معیشت و تامین زندگی بیشتر مردم ساحل نشین از طریق دریا و دریانوردی است که باید مسئولان برای هموار کردن مسیر زندگی آنان تلاش کنند

بویراتی  ادامه داد: این روزها در بازارهای ماهی فروشان استان بوشهر شاهد میگوهای هستیم که بخش عمده آنها صید این استان است که به صورت غیر قانونی انجام می‌شود.

بویراتی ادامه داد: این وضعیت در حالی که هنوز فصل صید میگو  آغاز نشده و صیادان استان ‌منتظر صدور مجوز در مرداد ماه هستند بدون شک این رویه صید خارج از موعد قانونی ضربه بزرگی به صیادان بوشهری است.

وی افزود: صیادی یکی از مشاغل سخت است که صیادان با مشقت بسیار زیادی کسب رزق و روزی می‌کنند و  وضعیت معیشت صیادان زحمتکش  با توجه به کاهش ذخایرآبزیان و شیوع ویروس کرونا  مناسب نیست.

بویراتی ادامه داد: در این ارتباط نیاز است دولت از جامعه صیادی حمایت بیشتری داشته باشد که مبارزه با صید غیر قانونی یکی از این اقدام‌ها است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز آماده هرگونه اقدام در حمایت از جامعه صیادی است.

هر ساله پیش از آغاز فصل قانونی صید میگو در دریا مراکزی در سطح شهر اقدام به عرضه میگو می‎کنند و حتی برخی از آنها به صراحت اعلام می‎‌کنند که میگوی صید شده میگوی آب‎های بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر