پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۳۸۲
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ۱۰ هزار متر معکب آب شیرین کن در شهرستان بوشهر اجرا شده بود که این ظرفیت در سه سال گذشته با افزایش ۱۲۵ درصدی به ۲۲ هزار  و ۵۰۰ متر معکب رسیده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست مشترک با فرمانداران و نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در زمان حاضر پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی شهر بوشهر نیز از سوی شرکت مپنا در حال اجراست که انتظار می‌رود این پروژه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

گراوند اضافه کرد: همچنین در عرصه سد سازی، در استان بوشهر اقدام‌های ارزشمندی انجام شده به طوری که سدهای خائیز و دالکی در دست کار و سدهای باغان، و دشت پلنگ، ارغون و اخند با پیشرفت‌های قابل ملاحظه در حال اجراست.

وی اظهار کرد: تصویب پروژه راه آهن بوشهر در شورای عالی اقتصاد از دیگر اقدام‌های ارزشمند انجام شده در این استان بود به طوری که هم اکنون این پروژه حیاتی از مسیر بوشهر در حال اجراست.

استاندار بوشهر ادامه داد: در سه سال گذشته  ۲۸ هزار تن به به ظرفیت سردخانه‌های این استان اضافه شده است.

وی گفت: در سه ماه امسال با هدف رونق تولید ۲۵ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و تولیدی در استان واگذار شده است.

گراوند با اشاره به صنعت پرورش میگو در استان بوشهر افزود:  توسعه ۱۰۰ درصد سطح زیر کشت استخرهای پرورش میگو و ارتقای تولید به ۵۰ هزار تن تا پایان دولت از جمله برنامه‌های استان در این بخش است.

وی ادامه داد: مجتمع گلخانه‌های در استان در این مدت ۲۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

استاندار بوشهر گفت: در زمینه گردشگری با وجود اینکه قبل از دولت تنها یک مورد بوم‌گردی در استان بوشهر بود اما در مدت سه سال گذشته این رقم به ۴۶ واحد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی تخت‌های هتل‌ از دیگر اقدام‌های مثبت در حوزه گردشگری استان بوده است.

گراوند با تاکید بر ضرورت تقویت بندر بوشهر گفت: لایروبی صورت گرفته در بندر بوشهر برای پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت ۳۰ هزارتن  آماده  است اما پی‌گیری لازم برای افزایش ظرفیت بندر برای پهلوگیری کشتی ها با ظرفیت ۵۰ هزارتن صورت گیرد.

استاندار بوشهر ادامه داد: بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر در ۳ سال گذشته آغاز و امسال تکمیل می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان انرژی اتمی برای بیمارستان شهدای هسته‌ای هزینه شده و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن نیاز است.

استاندار بوشهر یادآورشد: اجرای پروژه‌های مهم زیرساختی و توسعه ای با وجود کاهش درآمدهای مالیاتی و نفتی بیانگر عزم و اراده دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همدلی و اتحاد میان مسئولان گفت: با هر نگاه سیاسی تا زمانی که افتخار خدمت در نظام جمهوری اسلامی را داریم باید خدمتگزار مردم باشیم.

عبدالکریم جمیری افزود: برای توسعه کشور همه باید همدل و همصدا باشیم.

وی بیان کرد: توفیق خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک فرصت است که باید از آن استفاده شود.

جمیری اضافه کرد: مدیران اجرایی نمایندگان مجلس را از خود بدانند و در اجرای پروژه‌ها و پیشبرد امور از توان نمایندگان استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر