چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۱۴ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد...
کد خبر: ۷۳۵۱۸
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۹

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۱۴ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۴۰ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۳۵۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۱۷۵ هزار و ۲۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان های قرمز و هشدار در کشور همانند روزهای گذشته است و کماکان مهمترین توصیه ما، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و اجرای پروتکل های بهداشتی است.

وی ضمن تقدیر از مردم به جهت افزایش قابل توجه رعایت موارد بهداشتی و همچنین استفاده از ماسک طبق بررسی های صورت گرفته، گفت:بانک ها و رستوران ها بهترین عملکرد را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته اند.

لاری گفت: متاسفانه هشت هزار واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شدند. مهم ترین ناظر بر رعایت پروتکل ها مردم هستند که می توانند گزارش تخلفات را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

سخنگوی وزارت افزود: برای شکست زنجیره انتقال کووید ۱۹ با هم پیمان می بندیم و به رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستن دستها و استفاده از ماسک در محیط های عمومی و سرپوشیده پایبند خواهیم بود.

۳۳۵ بیمار در بخش‌های کرونایی استان بوشهر بستری هستند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۳۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۸ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۷ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه یک نفر از همشهریان عزیزمان روز شنبه، پنج نفر روز یکشنبه و یک نفر نیز روز دوشنبه فوت‌شده‌اند که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است که در رده سنی ۳۸ (مرگ ناشی از حادثه رانندگی) تا ۸۸ سال هستند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۲ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۸ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

دفن اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهر بوشهر انجام می‌شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیز گفت: اجساد مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت شستشو، گندزدایی و دفن می‌شوند.

مهندس حسن فخرایی اظهار داشت: شستشو و دفن متوفیان به عهده کارکنان آرامستان (شهرداری) بوده و با استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل دستکش، ماسک، لباس ضد آب، چکمه، عینک یا شیلد تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اضافه داشت: ازجمله مواردی که در طی نظارت بهداشتی بر دفن اجساد کرونایی موردتوجه قرار می‌گیرد حفر قبر حداقل به عمق ۲ متر بوده که بایستی کف قبر با پودر آهک پوشانده شود و حتماً بر روی اجساد مجدداً مقداری آهک ریخته می‌شود.

مهندس فخرایی اضافه کرد: همچنین ضروری است مراسم تشییع با حداقل جمعیت برگزار شود و از انتقال میت به مساجد، اماکن متبرکه و منازل خودداری شود.

وی اظهار داشت: تمامی اجساد در شهر محل دفن، غسل و گندزدایی می‌شوند و پس‌ازآن با رعایت پروتکل بهداشتی جهت دفن به آرامستان موردنظر توسط آمبولانس حمل جسد منتقل می‌شوند.

مهندس فخرایی تأکید کرد: به بازماندگان تأکید می‌گردد در صورت دارا بودن علائم ازجمله تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و گلو درد، نارسایی تنفسی و تنگی نفس و علائم گوارشی به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: اجساد افراد مبتلا به کرونا در آرامستان‌هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دفن می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر