جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۵۶۹
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: جزیره خارگ با کمبودهایی از نظر فضاهای آموزشی روبرو است که می‌طلبد نسبت به بهبود وضعیت مدارس در این جزیره اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، جزیره مرجانی خارگ با برخورداری از پایانه‌های عظیم نفتی، به عنوان قطب صادرات نفت نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

علی‌رغم ظرفیت‌های عظیم نفتی در جزیره خارگ و استقرار تأسیسات تولید و صادرات نفت، پتروشیمی و… این جزیره با کمبودهایی نیز روبرو است که باید برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

کمبود فضاهای آموزشی را می‌توان به عنوان یکی از مشکلات جزیره خارگ عنوان کرد. علی‌رغم اقداماتی که برای توسعه فضاهای آموزشی در این جزیره انجام شده است، هنوز هم کمبودهایی وجود دارد.

لزوم رفع کمبود فضای آموزشی

بخشدار ویژه خارگ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مسائل و مشکلات اصلی حوزه آموزش و پرورش خارگ کمبود فضای آموزشی است.

ناصر ابراهیمی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت فرماندار بوشهر برای پروژه نوسازی و بازسازی مدرسه شهدا اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از سوی نوسازی مدارس به این پروژه تخصیص یافته است.

بهبود سیستم سرمایشی مدارس

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در همین راستا برای ارتقا سیستم سرمایشی مدارس جزیره خارگ ۱۴ دستگاه کولر با اعتبار یک میلیارد ۲۰۰ میلیون ریال به آموزش و پرورش خارگ تحویل شد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اولویت پروژه‌های عمرانی این بخش توسعه و ارتقا زیر ساخت‌های حوزه آموزش و پرورش است.

دنبال رفع مشکلات مدارس خارگ هستیم

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ به‌عنوان یکی از مراکز مهم ایران اسلامی محسوب می‌شود و این منطقه جغرافیایی دارای اهمیت بسیاری برای ما است.

احمد مرادی با اشاره به اینکه مشکلات فراوانی در حوزه تأمین اعتبار با توجه شرایط ویژه کشور داریم افزود: دستور اکید استاندار بوشهر حل مشکلات و زیر ساخت‌های مدارس جزیره خارگ است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر تصریح کرد: آمادگی لازم را برای ادامه روند پروژه مدارس جزیره با پتروشیمی خارگ به صورت مشارکتی داریم.

بازسازی مدارس جزیره

وی بهبود وضعیت مدارس جزیره خارگ را بسیار مهم دانست و افزود: امیدوار هستیم پروسه بازسازی مدارس جزیره به زودی آغاز شود.

مرادی بیان کرد: برای مدرسه مطهری جزیره خارگ تاکنون در این پروژه شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صورت وضعیت صادر شده است که مبلغ دو میلیارد ریال از سوی پتروشیمی خارگ در این پروژه پرداخت شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان بوشهر گفت: پروژه مدرسه شهدا جزیره خارگ با انتخاب پیمانکار به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

با توجه به نقش مهمی که جزیره خارگ در حوزه صنعت نفت دارد، انتظار می‌رود صنعت نفت به خوبی به رسالت‌های خود در کمک به مسئولیت‌های اجتماعی عمل کند.

رفع مشکلات آموزش و پرورش از مهمترین خواسته‌های مردم جزیره است که باید برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی و بهبود وضعیت مدارس تلاش بیشتری انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر