جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۵۷۹
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: کتاب «کنگان در مسیر تاریخ»  نوشته «حسن عبداللهی و محمود ابراهیمی» توسط انتشارات نخستین چاپ و منتشر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا به نقل از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کنگان استان بوشهر مطالب این کتاب حاصل بیش از ۲ سال پژوهش با استفاده از آرشیو کتابخانه ملی، مراکز اسناد ملی، وزارت امور خارجه، مجلس شورای اسلامی، ایران شناسی و دیگر مراکز پژوهشی کشور است همچنین با استفاده از اطلاعات شفاهی و اسناد شخصی تعدادی از اهالی منطقه و علاقمندان به تاریخ کنگان جمع‌آوری و تدوین شده‌است.

این کتاب شامل تصویر ۲۲۳ سند از تاریخ معاصر کنگان است و در مورد هر کدام شرح و توضیحات لازم ارائه شده‌است.

کتاب کنگان در مسیر تاریخ در ۵۷۳ صفحه و در ۱۴ فصل نگارش و تنظیم  و توسط موسسه نخستین انتشار یافته‌است.

دکتر حسن عبداللهی، نویسنده و پژوهشگر کنگانی است که از مهمترین کتاب‌های منتشر شده او می‌توان “قدم های مهر”، “مروارید جزیره” و “همزاد با دریا” را نام برد.

کتاب قدم‌های مهر در مورد تاریخ فرهنگ و آموزش در منطقه کنگان و کتاب مروارید جزیره آموزش و پرورش و تاریخ فرهنگ معاصر کشور بحرین را مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌است.

دکتر محمود ابراهیمی نیز شاعر و نویسنده کنگانی است که تاکنون پنج کتاب با نام‌های شعله‌ای بر اندام شب، ساغری پر از رویا، میخوام خودم باشم، کوچه‌های روشن پرواز و همزاد با دریا را منتشر کرده‌است.

کتاب همزاد با دریا دیگر کتاب مشترک این دو نویسنده کنگانی با موضوع جغرافیا، تاریخ، فرهنگ، اجتماع و اقتصاد شهرستان کنگان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر