جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین اخبار کرونا؛
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 336 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند...
کد خبر: ۷۳۶۰۳
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۸

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 336 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 54 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 153 مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته 54 مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد 34 مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه سه نفر از همشهریان عزیزمان روز دوشنبه و 8 نفر روز سه‌شنبه فوت‌شده‌اند که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است و در رده سنی 31 تا 70 سال هستند که فرد 31 ساله سابقه تومور مغزی داشته است.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون 53 مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر 30 مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

کوچکترین سهل‌‌انگاری ما را به حالت قرمز بازمی‌گرداند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها این استان در زمان حاضر از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

دکتر سعید کشمیری افزود:  هرچند استان بوشهر از حالت قرمز به هشدار درآمده است اما کوچک‌ترین سهل‌انگاری و تعلل ما را به حالت قرمز باز می‌گرداند به‌ همین دلیل باید اقدام‌های پیشگیرانه را همچنان تا پایان بیماری ادامه داد.

وی بیان کرد: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به کادر درمان که بسیار خسته و آسیب پذیر شده‌اند کمک کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۵۸۶ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۱۹ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر  به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دستها و استفاده از ماسک بویژه هنگام خروج از منزل و حضور در مکان های عمومی و سرپوشیده، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: در مجموع شهرستانهای قرمز هشت درصد کاهش داشته اما شهرستانهای هشدار ۴۰ درصد افزایش داشته اند.

وی همچنین ادامه داد: به عنوان مثال در استان مازندران آمار بستری روزانه به سه برابر افزایش یافته و در حال حاضر ۱۷ شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار دارند. بنابراین با رعایت و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی به خصوص در شهرستانهای قرمز و هشدار کمک کنیم که بار کاری کادر درمان را کم کنیم و به این ترتیب با رسیدگی به بیماران بستری، آمار فوتی ها کاهش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر