پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۶۷۷
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: ناتمام ماندن پروژه مصلای کنگان می‌تواند به از بین رفتن سرمایه بزرگ و بنای دینی منجر شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان که به مناسبت چهل و یکمین سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی در مصلای شهدای محراب برگزار شده بود افزود: پیام اصلی نماز جمعه تقوا و پرهیزگاری است.

وی بیان کرد: وحدت آفرینی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی عمومی از کارکردهای مهم نماز جمعه است.

امام جمعه کنگان با بیان اهمیت و جایگاه نماز جمعه در آئینه آیات و روایات و سخنان امام و رهبری گفت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که یک سوره بنام جمعه و آیاتی از آن مخصوص نماز جمعه آمده است.

محمودی با تبیین موفقیت‌های نهاد نماز جمعه کنگان در حوزه زیرساختی، کارهای دینی و فرهنگی، علمی و آموزشی، امداد رسانی و خدمتگزاری به مردم در ابعاد مختلف به ناتمام ماندن پروژه مصلای کنگان اشاره و افزود: ناتمام ماندن پروژه مصلای کنگان می‌تواند به از بین رفتن سرمایه بزرگ و بنای دینی منجر شود.

وی از تلاش‌های ائمه جمعه گذشته (حجج اسلام آقایان سجادی زاده، الهی و شریعتی نژاد)، ائمه جمعه موقت (حجج اسلام آقایان حیدری، سبحانی و قاسمی)، امام جمعه موقت فقید کنگان (مرحوم حجت الاسلام میرزایی)، اعضای متوفی ستاد، رئیس و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه در ۴ دهه گذشته تقدیر کرد.

امام جمعه کنگان با تبریک سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) گفت: با توجه به مسائل و مشکلات معیشتی، سنت حسنه ازدواج آسان که تاسی به سیره پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت مکرم ایشان است با جدیت و همچون گذشته تداوم یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر