جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۶۸۷
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: فرماندار کنگان خواستار جانمایی نقاط ایمن برای اسکان اضطراری شد و گفت: برخورد قاطع با تعرض به حریم رودخانه‌ها در کنگان انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک‌نژاد ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان با نکوداشت ۵ مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی و تقدیر از امام جمعه افزود: آگاهی بخشی و ایجاد همبستگی، وحدت آفرینی و تقویت روحیه از مهمترین دستاوردهای نماز جمعه است.

وی بیان نمود: نماز جمعه جایگاهی برای بیان دستاوردهای نظام دینی است.

رئیس شورای اداری شهرستان کنگان اظهار داشت: صفا و صمیمیت از برکات نهاد مقدس نماز جمعه است که این مهم در کنگان به برکت تدابیر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه به چشم می‌خورد.

پاک‌نژاد در پایان این موضوع گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی آماده همکاری با نهاد نماز جمعه‌اند و از همه ظرفیت‌ها برای رونق نماز جمعه شیعی و سنی در کنگان و سیراف و دیگر شهرها استفاده خواهد شد.

بازرسی مستمر از بازار

وی در بخش دیگر به موضوع بیماری منحوس کرونا و تلاش برای مبارزه با این ویروس و کنترل آن در شهرستان اشاره و بیان داشت: از شروع ویروس کرونا تا کنون هزار و ۴۳۰ مورد تست کرونا گرفته شد که نتیجه ۶۸۴ مورد آن مثبت بود.

فرماندار کنگان در خصوص نظارت بر بازار نیز گفت: در راستای نظارت بر بازار تا کنون ۴ هزار مورد بازرسی و نظارت مستمر بر بازار انجام شده است.

پاک‌نژاد در رابطه با پدافند غیر عامل نیز گفت: جانمایی نقاط ایمن برای اسکان اضطراری و راه اندازی خانه‌های هلال در شهرها و روستاها ضروری است.

وی بار دیگر با هشدار در خصوص تعرض به حریم رودخانه‌ها اظهار کرد: بروز سیلاب و خسارت مالی و جانی نتیجه تجاوز به حریم رودخانه هاست که از دستگاه قضائی درخواست دارم تا با متخلفین برخورد جدی کند.

نماز جمعه تجلی بصیرت افزایی است

امام جمعه اهل سنت کنگان نیز گفت: نماز جمعه تجلی بصیرت افزایی و آگاهی بخشی دینی است.

شیخ محمد جمالی با اشاره به تعطیلی نماز جمعه بخاطر شیوع کرونا افزود: تعطیلی نماز جمعه بخاطر حفظ جان مردم نشان از توجه مراکز دینی به سلامت مردم است.

وی در پایان به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: همه باید خود را نسبت به احیا این فریضه الهی مکلف بدانند.

در این آئین از امام جمعه کنگان، امام جمعه اهل سنت، رئیس و برخی اعضای فعال ستاد نماز جمعه کنگان تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر