جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۸۴۰
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: دولت سوییس اعلام کرد یک شرکت داروسازی این کشور اولین معامله تحت یک کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد.

به گزارش فکرشهر از فارس، دولت سوییس امروز دوشنبه اعلام کرد یک شرکت داروسازی سوییسی اولین معامله تحت یک کانال تجاری بشردوستانه جدید با ایران را تکمیل کرد.

به گزارش روزنامه «نیویوک تایمز»، دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوییس در ایمیلی اعلام کرد: مایلیم تاکید کنیم عملیاتی‌سازی مقدمات تجارت بشردوستانه سوییس (SHTA) در حال پیشرفت است و چند شرکت پیش از این پذیرفته شده‌اند و شرکت‌های بیشتری هم خواهند بود. معاملات بیشتر باید به زودی انجام شود.

دولت سوییس نام شرکت داروسازی مذکور را اعلام نکرد و همچنین ارزش این محموله را هم ذکر نکرد. تنها گفته شده که شامل داروی سرطان است که برای درمان فزونی آهن بر اثر انتقال مکرر خون به بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دولت سوئیس ۱۰ بهمن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود روز ۲۷ ژانویه (هفتم بهمن) مجوز نخستین پرداخت برای ارسال دارو به ایران به ارزش دو میلیون و ۵۵۰ هزار دلار از سوی یک شرکت داروسازی این کشور صادر شد. اما برن در اردیبهشت‌ماه تأیید کرد هیچ مبادله اقلام از کانال اصطلاحاً بشردوستانه‌ای که آمریکا ادعا می‌کند برای رساندن دارو به ایران ایجاد شده، صورت نگرفته است.

هدف ادعایی سازوکار تجاری بشردوستانه سوئیس ایجاد یک کانال امن پرداخت برای صادرکنندگان و تولید کنندگان مواد غذایی و دارو در سوئیس از طریق یک بانک سوئیسی است تا دریافت پول صادرات آنها به ایران تضمین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر