پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۸۸۸
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: با نگاه به نام‌گذاری امسال، ۳۲ طرح کلان در حوزه جهش تولید با همکاری بخش خصوصی در استان بوشهر به‌صورت ویژه حمایت می‌شود.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: از آغازین روز‌های سال و از پنجم فروردین ستادی در سازمان برنامه و بودجه کشور و استان‌ها برای به‌بارنشاندن هدف جهش تولید شکل گرفت که پس از بررسی‌های کارشناسی، تصمیم گرفته شد که از ۳۲ طرح کلان در استان بوشهر حمایت ویژه شود و برای تأمین مالی آن، هفته پیش میان استاندار بوشهر و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌نامه‌ای بسته شد.
 
او ادامه داد که بخش خصوصی برای این طرح‌ها معادل ۴۷۰ میلیارد تومان در حوزه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری خواهد کرد و سازمان برنامه و بودجه نیز متقبل شد تا تسهیلات مورد نیاز آن‌ها را تا معادل هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان تأمین مالی کند و ۷۰ میلیارد تومان نیز برای تأمین یارانه تسهیلات واحد‌های صنعتی و فعال در بخش کشاورزی اختصاص دهد.
 
درویشی اضافه کرد: سازمان و برنامه و بودجه هم‌چنین متقبل شد که به ازای تسهیلاتی که بانک‌ها برای سرمایه ثابت تا ۵ سال و سرمایه در گردش تا یک سال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهند، یارانه تسهیلات معادل ۳ درصد نرخ تسهیلات دریافتی را به‌جای متقاضیان در اختیار بانک‌ها قرار دهد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: این تسهیلات کمک می‌کند تا بخش زیادی از طرح‌های معرفی‌شده امسال به بهره‌برداری برسند.
 
او با اشاره به این‌که در حال شناسایی طرح‌هایی در حوزه کشاورزی هستیم، افزود: در بخش کشاورزی با تأکید بر گلخانه به‌میزان ۱۱۰ هکتار، ۱۰ طرح در بخش صنعت در حوزه صنایع پایین‌دستی نفت و گاز در نقاط مختلف استان، ۳ طرح تولید کود‌های شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و ۵ طرح حوزه سلامت، اجتماعی و فرهنگی حمایت می‌شود.
 
علی درویشی در بخش دیگری از حمایت‌های دولتی از واحد‌های صنعتی هم گفت: جدای از طرح‌های مصوب، هدف‌گذاری ما حمایت از ۶۰ واحد صنعتی است که زیر ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند، پیشرفت اندکی دارند و یا هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند؛ که باید با اختصاص تسهیلات و یارانه و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا پایان سال به بهره‌برداری برسند و ایجاد اشتغال کنند.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه هم‌چنین گفت که در قالب اعتبار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود که این موضوع به بخش خصوصی کمک می‌کند که با فراهم بودن زیرساخت‌ها دیگر هزینه‌ای را متحمل نشود و سرمایه خود را برای تکمیل واحد و مواد اولیه هزینه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر