شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۸۹۳
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرفیت سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی استان بوشهر به ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد تقی منوچهری افزود: تا سال ۹۲ ظرفیت سردخانه‌های دامی، شیلاتی و باغی این استان ۵۰ هزار تن بود، اما در این مدت بیش از ۶۱ هزار تن به ظرفیت این سردخانه‌ها اضافه شده است.

وی گفت: اکنون استان بوشهر با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومانی دولت ۱۱۱ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای دارد و این امر می‌تواند کمک بزرگی به بخش کشاورزی باشد.

منوچهری اضافه کرد: با افزایش ظرفیت نگهداری سردخانه‌ای محصولات کشاورزی در استان بوشهر ۲۴۵ فرصت شغلی در این بخش فراهم شده است.

وی در خصوص توسعه ظرفیت صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی در استان گفت: تا سال ۹۲ تنها ۲۰۸ هزار تن ظرفیت در بخش صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی شامل فرآوری و بسته بندی محصولات زراعی، شیلاتی و باغی وجود داشت.

منوچهری ادامه داد: بانگاه توسعه‌ای دولت به بخش کشاورزی در زمان حاضر ۳۰۳ هزار تن ظرفیت جدید به ظرفیت صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی استان اضافه شده است.

وی گفت: در این مدت برای توسعه صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی در استان بوشهر ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و به این وسیله زمینه اشتغال بیش از یک هزارو ۳۲۲ نفر فراهم شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر