جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۷۱
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، دکتر لاری در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.

وی همچنین افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته لاری، خوشبختانه تا کنون ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و  ۴۰۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و ۴۳۱ هزار و ۸۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در شرایط هشدار

لاری درباره وضعیت استانها نیز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 313 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 53 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 189 مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته 39 مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد 16 مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه دو نفر از همشهریان عزیزمان روز چهارشنبه و دو نفر روز پنجشنبه فوت‌شده‌اند که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است و در رده سنی 65 تا 93 سال هستند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون 53 مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر 23 مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر