سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۷۴
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در زمینه گردشگری، نمایندگان این استان در مجلس پیگیر برنامه‌های توسعه‌ای این بخش هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر بیان کرد: بوشهر ظرفیت فرهنگی بالایی در زمینه گردشگری دارد و برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی آماده حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و اعتبارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند، افزود: مجموعه میراث فرهنگی استان برای توسعه صنعت گردشگری درسال‌های اخیر قدم‌های خوبی برداشته‌اند که باید تداوم داشته باشد.

کرمی گفت: در این زمینه اجرای طرح‌هایی همچون مناطق و دهکده‌های نمونه گردشگری در سراسر استان بسیار مفید است که در این زمینه تاکنون فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اظهارداشت:  این استان با بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس، پتانسیل بالقوه و مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دریایی دارد که باید به فعل برسد.

محمد حسین ارسطوزاده بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما برای رونق گردشگری دریایی دعوت از سرمایه‌گذاران است که زیر ساخت‌های اولیه این امر باید از سوی مجلس و دولت فراهم شود تا بستر لازم برای آن ایجاد شود.

وی افزود: گردشگری در استان بوشهر به دریا ختم نمی‌شود و علاوه بر آن  آثار تاریخی فاخر، بافت تاریخی منحصربه فرد و طبیعت زیبای این استان نیز ظرفیت‌های مهم برای توسعه همه جانبه گردشگری در  این استان است.

ارسطو زاده با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی و پیشرفت در طرح و تولید آن، ادامه داد: صنایع دستی استان بوشهر در چندسال اخیر تغییرات زیادی در کیفیت و طرح داشته است و صنعتگران بسیاری در این زمینه شاغل شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین برای توسعه و ترویج صنایع دستی در کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است که می‌توان در این ارتباط به  افتتاح خانه خلاق صنایع دستی در یکی از عمارت‌های بافت قدیم شهر بوشهر در آینده نزدیک و  تبدیل آن به نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی صنعتگران اشاره کرد.

وی در باره برنامه‌های حوزه میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: سال گذشته در زمینه حفاظت و مرمت آثار تاریخی اقداماتی انجام شد که این روند ادامه دارد و درسال جاری نیز برنامه‌های حفاظتی و مرمتی در بافت تاریخی شهر بوشهر، سیراف و آثار تاریخی دشتستان صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر