پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ همایون فقیه: موضوع «جوانان»، از گسترده ترین و پر اهمیت ترین مباحث اجتماعی هر جامعه ای است و بقا و فنا و پیشرفت و پسرفت هر مجموعه ای نیز به این مهم بستگی دارد؛ لذا بستر ساز رسیدن جوانان به آرمان های واقعی خود که در نهایت منجر به تشکیل جامعه ای پایا و مفید و پیشرفته می شود، بر عهده دولت و مجریان قانون است و در حال حاضر...
کد خبر: ۷۴۰۸۷
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

فکرشهر ـ همایون فقیه: موضوع «جوانان»، از گسترده ترین و پر اهمیت ترین مباحث اجتماعی هر جامعه ای است و بقا و فنا و پیشرفت و پسرفت هر مجموعه ای نیز به این مهم بستگی دارد؛ لذا بستر ساز رسیدن جوانان به آرمان های واقعی خود که در نهایت منجر به تشکیل جامعه ای پایا و مفید و پیشرفته می شود، بر عهده دولت و مجریان قانون است و در حال حاضر، بخش عمده آن بر وظایف وزارت ورزش و جوانان و به تبعه آن ادارات کل استان و شهرستان ها است؛ ولی تاسف بار است که بگوییم از این موضوع مهم در دشتستان بزرگ و برازجان، متاسفانه به دلیل کم کاری های متعدد اداره ورزش و جوانان به راحتی گذشته اند و طبق وظایف قانونی خود عمل نکرده و وضعیت جوانان شهرستان روز به روز بغرنج تر می شود به نحوی که مثلث نیازهای ابتدایی جوانان دشتستان که شامل شغل، ازدواج و مسکن است، به کلی فراموش شده و گویی اداره ورزش و جوانان، بخش جوانان خویش را محصور در چند همایش بدون کارایی و چند پیام تبریک هفته ازدواج خلاصه نموده و دیگر حرفی از عمل و اجرا نیست. 

به آمار فارغ التحصیلان جوانان دشتستان روز به روز اضافه می شود و در مقابل، عدم وجود موقعیت های شغلی مناسب باعث شده وضعیت ازدواج جوانان به خطر بیفتد و اگر هم ازدواجی صورت بگیرد، بدون آگاهی و انتخاب صحیح است که منجر به طلاق و افزایش ناهنجاری های اجتماعی می شود و متاسفانه اداره ورزش و جوانان شهرستان برنامه مشخصی برای حل این معضلات اجتماعی مهم ندارد و صرفا فقط همایش و بخشنامه کاغذی و پیام تبریک روز جوان و هفته ازدواج صادر می کند. 

درست است که بحث جوانان باید در نهادهای مختلفی حل و فصل شود و هماهنگی صورت بگیرد، ولی در این صورت هم، سخن اصلی را بخش جوانان اداره ورزش و جوانان باید بیان کند و معضلات را با هماهنگی و عملکرد مفید اصلاح کند.

یکی از نیازهای جوانان ما، ورزش است و نه همه نیازهای آنها؛ و متاسفانه در این اداره، تصمیماتی گرفته می شود که حقوق جوانان پایمال می گردد و کسی هم به روی خودش نمی آورد. 

اقتصاد جوان موضوع بسیار مهمی است و متاسفانه از سایر مباحث آن ها غفلت شده است  و با وجود این که هر روز شاهد افزایش اعتیاد و مشکلات روانشناختی در بین جوانان هستیم، ولی هیچ عملکرد و قصد و نیتی برای اصلاح این امور یا حداقل هماهنگی با سایر نهادها و تدوین برنامه ای منسجم و کارا از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهد نیستیم.

ازدواج که شیرین ترین موضوع جوانان است، امروز به کامشان تلخ شده است و فقط شعار ازدواج آسان داده می شود و باز هم خدا را شکر که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» که کرونا باعث ازدواج ها با کمترین هزینه ها و رفع برخی مشکلات شده است.

مشکل همه دولت ها و همه نهاد ها و افراد حقوقی، قانون گریزی است؛ ما قوانین خوب و بسیاری داریم ولی متاسفانه از آن ها عمدا غفلت می شود. نگارنده کاملا معتقد است که اداره ورزش و جوانان با همکاری و همفکری و تعامل با سایر نهاد ها باید به رفع مشکلات جوانان بپردازد اما شاهد این نیز در دشتستان نیستیم!

سوال دقیق ما از اداره ورزش و جوانان این است که به جز پیام های تبریک و همایش های بدون کارایی لازم و هزینه بر، چه عملکردی برای جوانان داشته اید؟! بزرگواران با بخشنامه های شعاری کاری پیش نمی رود.

از عمر این دولت و مدیریت مسوولین فعلی چند مدتی بیشتر باقی نمانده است؛ نام و یاد و خاطره نیک از خود بجا بگذارید در اذهان مردم که برایتان از خداوند رحمت و مغفرت طلب کنند.

این همه آمار طلاق و بیکاری و ناهنجاری ها و... در دشتستان است؛ این ناکارآمدی ها بر عهده کیست؟

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار برآید به سخندانی نیست.

نظرات بینندگان
احمد
|
-
|
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۳
مثلا تو ورزش چه كردند كه بخوان تو جوانان انجام بدن
شهرام
|
-
|
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۰
سلام از نگاه من گله نویسنده از نگاه جوانان و جامعه شناسان برازجاتی بجا خواهد بود ،مطمعنا این یادداشت مورد مطلوب جمعی و بر عکس عدم تایید دیگرانی قرار خواهد گرفت و مورد نقد یا تمجید قرار بگیرد اما از نگاه من بنظر می شد  به شکل و ادبیات زیباتری به موضوع پرداخت،  جناب محمدزاده باید از این نویسندگان جوان که شهامت قلم زدن در حوزه نقد مدیران را دارند حمایت و تقدیر کنید البته نقدی که سازنده و هنراه راهکار باشد که این نکاه رهبری نیز می باشد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر