سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۱۲۴
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر، شرایط بهداشتی و ظاهری میگو در هنگام خرید و همچنین معیارهای تعیین تازگی میگو را تشریح کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد رضا عباسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر یکی اط قطب‌های پرورش و صید میگوی کشور است و مردم استان هم علاقه زیادی به میگو دارند.

وی با اشاره به اشتیاق فراوان مردم استان بوشهر خرید میگو در زمان صید بیان کرد: همه مردم در هنگام خرید میگو باید ضوابط بهداشتی این محصول را بدانند و استفاده کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر بیان کرد: در هنگام خرید میگو به شاخصه‌هایی همچون رنگ، سر و سینه و دم میگو، پاها، پوسته و آنتن‌ها، چشم‌ها، بوی میگو و گوشت آن باید توجه کرد.

عباسی گفت: رنگ میگوی مطلوب هنگام خرید باید طبیعی، روشن و کاملاً عاری از رنگ تیره باشد و سیاه شدگی سیر، سینه و دم و پوست نشانه کهنگی و فاسد بودن میگوست.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: سر و سینه و دم میگو باید محکم و کاملاً متصل به هم باشد و اگر از هم جدا باشند نشانه فاسد بودن میگو است.

وی اظهار کرد: پاها، پوسته و آنتن‌های میگوی سالم باید کاملاً سفت و محکم باشد و اگر آنتن‌ها و پاها از همدیگر جدا شود و مقداری از پوست هم جدا شود این نشانی از کهنه و فاسد بودن میگو است.

عباسی اضافه کرد: چشم‌های میگوی سالم باید روشن، براق و محکم باشد ضمن اینکه بوی جلبک‌های دریایی یا آب دریا و داشتن گوشتی سخت و آبدار، سفید و درخشنده نشانه میگوی سالم است.

وی بیان داشت: سیاه شدگی گوشت دم، سرو سینه، تا حدودی رنگ زرد مایل به سبز در گوشت دم نشانه‌هایی از فاسد بودن میگو است.

صید میگو در استان بوشهر از فردا ۱۳ مردادماه آغاز خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر