پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۱۹۵
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان گناوه گفت: ارتباط دوسویه و سازنده نیروی انتظامی و رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی مردم و پیشگیری از جرایم نقش اثربخشی دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ حسین احمدی روز سه شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان افزود: خبرنگاران در حوزه امنیت با انعکاس جانفشانی و تلاش‌های بی دریغ حافظان عرصه نظم و امنیت، جامعه را به این عرصه آگاه‌تر می کنند و از سوی دیگر با فرهنگ سازی صحیح، زمینه کاهش جرایم را فراهم می‌آورند. 

وی با بیان اینکه  امنیت از اساسی ترین نیازهای انسانی به شمار می رود که حفظ آن بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است، گفت:  احساس امنیت به عنوان بخشی از امنیت عمومی ،مقوله ای ذهنی و درونی است که برآیند کلیه نهادهای اجتماعی است و  در این عرصه نقش خبرنگاران در انعکاس رویدادها بسیار برجسته و بی بدیل است.

فرمانده انتظامی گناوه ادامه داد:  خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی بخشی هستند و به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه ، نقشی پررنگ در آگاه سازی و رشد و بلوغ فکری جامعه دارند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان نبض پرتلاش جامعه می‌توانند آنان  را در مسیر پویایی و بالندگی قرار دهند و مردم را به آینده امیدوار کنند.

احمدی با گرامیداشت روز خبرنگار و یادوخاطره شهدای رسانه بخصوص شهید محمود صارمی گفت: ۱۷ مرداد فرصت مغتنمی است برای تجلیل از زحمات همه خبرنگاران متعهد و دلسوز که با هنر و قلم خود در زمینه اطلاع رسانی به مردم جهت  آرامش و امنیت جامعه  گام برمی دارند. 

وی از تعامل و همکاری صمیمانه و سازنده اصحاب رسانه این شهرستان در توسعه نظم و امنیت  تقدیر کرد و افزود: امید داریم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و در کنار تعامل سازنده با خبرنگاران ، موفقیت ها در توسعه نظم و امنیت روز افزون شود.                           

فرمانده انتظامی گناوه از خبرنگاران این شهرستان خواست در راستای ارتقای فرهنگ قوانین راهنمایی و رانندگی مردم این منطقه کمک یار نیروی اننظامی باشند و ایفای نقش کنند.

شهید " محمود صارمی " خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) در سال ۱۳۷۵به افغانستان اعزام شد و درمدت حضور خود در این کشور با احساس مسئولیت در قبال درد و رنج مردم ستمدیده آن کشور  از لحظات سخت و تاسف آور جنک و بی خانمانی دراین کشور خبر و گزارش تهیه کرد.

شهید صارمی در ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ به همراه ۹ دیپلمات ایرانی توسط نیروهای طالبان در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت روز ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر