جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر ـ مصطفی منفرد: نماینده میراث فرهنگی و گردشگری در خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ با پیشنیه کهن و از تمدن‌های اولیه ایران زمین بوده که در این راستا تقویت بحث گردشگری و دیده شدن جنبه‌های تاریخی و فرهنگی این جزیره در دستور کار قرار گرفته است...
کد خبر: ۷۴۲۵۴
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: نماینده میراث فرهنگی و گردشگری در خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ با پیشنیه کهن و از تمدن‌های اولیه ایران زمین بوده که در این راستا تقویت بحث گردشگری و دیده شدن جنبه‌های تاریخی و فرهنگی این جزیره در دستور کار قرار گرفته است.

علی جوکار در گفت وگو با «فکرشهر» اضافه کرد: الویت بندی و همکاری های مستمر بخشداری ویژه خارگ، در نهایت منجر به ورود جدی تر مسوولین میراث فرهنگی و گردشگری استان شد.

وی افزود: در جزیره خارگ آثار ارزشمندی داریم که اسنادی بر حکمرانی مردمان این سرزمین بر خلیج‌فارس است و حفاظت و حراست از آنان امری ضروری است. در سال جاری تلاش می‌کنیم تا آثاری را که در این جزیره نیاز به سامان‌دهی دارند را پایش کنیم و ترتیب اثر ببخشیم.

جوکار در ادامه اظهار نمود: یکی از آثار ارزشمند تاریخی موجود در این جزیره، کتیبه سنگی مربوط به دوران هخامنشی است که به طور ویژه برنامه حفاظتی را برای این اثر در نظر گرفته‌ایم تا با توجه به وجود شرایط جوی رطوبتی جزیره، مورد آسیب و فرسایش جدی قرار نگیرد.

وی افزود: با شروع فصل بارندگی و باران های شدید در طول سالیان گذشته، آب زیادی در محوطه کتیبه هخامنشی جمع می شد که نهایتا با پیگیری های مکرر، ساماندهی آبراه این اثر بجهت انحراف مسیر آب و همچنین بالا آوردن سطح  اطراف کتیبه را در الویت کاری خود قرار دادیم و حصار کنونی دور کتیبه با سکوریت جایگزین خواهند شد.  

جوکار در پایان اضافه کرد: پیمانکار مشخص شده برای محوطه سازی  داخل و اطراف آثار و مقاوم سازی آثار تعهد اجرای کار داشته که نور پردازی و اجرای سکوریت اطراف آن و محوطه  سازی  کلیسای نسطوریان جزو قرارداد بوده که به زودی انجام خواهند گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر