جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۳۰۴
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷

فکرشهر: همزمان با عید غدیر در قالب نهضت خدمت علوی "رزمایش مومنانه ایران همدل" روز شنبه با حضور استاندار بوشهر و جمعی از خیران و نیکوکاران این استان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در این آئین کار توزیع ۴۲ هزار سبد کالای حمایتی به ارزش ۶ میلیارد تومان از طریق پنج فروشگاه ثابت در شهرستان‌های مختلف استان و پایگاه‌های سیار برای روستاهای دورافتاده آغاز شد.

احمد لطفی اضافه کرد: همچنین همزمان با عید سعید غدیر خم کار توزیع یک هزار دستگاه وسایل سرمایشی از جمله یخچال و کولر به ازرش پنج میلیارد تومان با همکاری پایگاه نیروی دریایی بوشهر و سایر دستگاه‌های اجرایی در میان نیازمندان استان انجام شد.

وی اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر با همت خیران و نیکوکاران استان بوشهر یک هزار فقره جهیزیه شامل ۱۰ قلم کالای ایرانی به ازرش کلی ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در بین نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد این استان توزیع شد.

لطفی بیان کرد: همچنین به همت خیران استان بوشهر امسال اطعام بزرگ ۲۰ هزار نفری غدیر با سه میلیارد تومان اعتبار که بخشی به صورت غذای گرم و بخشی به صورت خشک تهیه شده در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: عید غدیر به معنی آغاز امامت، استمرار آن واقعه کربلا و شهادت و پایان آن ظهور و استقرار عدالت است.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: با وجود شرایط خاص حاکم بر جامعه به واسطه شیوع ویروس کرونا و تاکید بر برگزار نشدن اجتماع‌ها، اما به احترام غدیر و در راستای کمک به محرومان و رنج کشیدگان تلاش شده با جمع آوری کمک‌ها از سوی خیران و نیکوکاران بخشی از رنج این افراد برطرف شود.

وی بیان کرد: یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین اصول حکومت علوی عدالت و رسیدگی به محرومان جامعه است و تلاش شده تا حد امکان در این مسیر گام برداشته شود و قشر محروم به فراموشی سپرده نشوند.

گراوند ادامه داد: کمک به محرومان و رنج کشیدگان از اصول نظام جمهوری اسلامی است هرچند مطلوب این نظام این است که با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها هیچ نیازمندی در جامعه وجود نداشته باشد. 

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه فرهنگ علوی است، تاکید کرد: هر چند ممکن است با فرهنگ علوی فاصله داشته باشیم اما در نظام جمهوری اسلامی تلاش شده در مسیر حکومت علوی گام برداشته شود.

گراوند اضافه کرد: در این شرایط کرونایی بخشی از افراد جامعه دچار آسیب شده‌اند که بنا به دستور رهبر معظم انقلاب در قالب کمک‌های مومنانه تلاش شده به این گروه از افراد آسیب پذیر جامعه کمک شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر