جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۳۱۱
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۶

فکرشهر: کلنگ اجرای پتروشیمی ارغوان به عنوان نخستین طرح از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی با خوراک ترکیبی اتان و بوتان در منطقه ویژه پارس به زمین زده شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این آیین، اجرای طرح پتروشیمی ارغوان را در راستای طرح‌های هوشمند پتروشیمی با خوراک ترکیبی خواند و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در جهش سوم صنعت پتروشیمی تا ۱۴۰۴، طرح‌های پیشران و طرح‌های سه‌گانه‌ای که خوراک ترکیبی استفاده خواهند کرد، طراحی و اجرا خواهد شد.
 
حسین علیمراد با بیان اینکه پتروشیمی ارغوان نخستین طرح از طرح‌های جهش سوم پتروشیمی با خوراک ترکیبی اتان و بوتان است که ما در شرکت صنایع پتروشیمی به آن‌ها طرح‌های هوشمند می‌گوییم، افزود: این طرح‌های هوشمند نیازمند سرمایه‌گذاران هوشمند است و ما هم تمام قد از آن‌ها حمایت می‌کنیم.
 
وی عنوان کرد: هدف از اجرای پتروشیمی ارغوان تولید ۹۰۰ هزار تن اتیلن، ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین و ۶۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک است.
 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز در این مراسم به موضوع تحریم اشاره کرد و گفت: در حالی‌که دشمنان به دنبال این هستند با جلوگیری از ورود سرمایه‌گذاران، اقتصاد ایران رونق نداشته باشند دیروز شاهد آن بودیم سه طرح ملی پتروشیمی افتتاح شد و با کلنگ زنی طرح پتروشیمی ارغوان شاهد آن هستیم هیچ مشکلی در اجرای طرح‌ها در کشور وجود ندارد.
 
ایرج خرمدل، با بیان اینکه تاکید وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بر این است که ما در منطقه ویژه پارس تسهیل‌گر سرمایه گذاران باشیم تا در کنار جذب سرمایه رونق کسب و کار‌ها را شاهد باشیم، افزود: همچنین دغدغه تمام مسئولین استان بوشهر در نشست‌هایی که با آن‌ها داشتم رفع دغدغه اشتغال مردم است. امیدواریم در کنار سرمایه‌گذاران و همکاری با هم و با استفاده از ظرفیت موجود، این دغدغه‌ها را بر طرف کنیم.
 
وی با اشاره به جهش دوم صنعت پتروشیمی ایران در سال ۹۹ با افتتاح ۱۸ واحد پتروشیمی، این ظرفیت را گام مثبتی در جهت اشتغال زایی صنایع پایین دستی و خرد بر شمرد و بیان کرد: فرآیند‌های سرمایه‌گذاری در منطقه را به گونه‌ای تعریف می‌کنیم که در اسرع وقت و در چهارچوب قانون، تسهیل‌گر فرآیند سرمایه‌گذاری باشیم.
 
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با تاکید بر اینکه جهت آشنایی مردم و سرمایه گذاران با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارس، فراخوان تور سرمایه‌گذاری در منطقه را اجرا خواهیم کرد، گفت: با پایان یافتن پروژه پارس جنوبی باید گام دوم را آغاز کنیم که همانا توسعه صنایع خرد، تکمیل زنجیره تولید، بهینه سازی سیستم‌های موجود از نظر زیست محیطی، تولیدی و قطع وابستگی‌های کالایی این منطقه است.
 
آیین کلنگ‌زنی پتروشیمی ارغوان با حضور ایرج خرمدل، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، محمد مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و حسین علیمراد، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در محل پارس ۲ منطقه ویژه پارس برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر