پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۳۱۳
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی این استان رو به کاهش است گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده 65 درصد مردم استان بوشهر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که باید به 90 درصد افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید کشمیری در نشست با خبرنگاران در بوشهر با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اظهار داشت: در عرصه مقابله با ویروس کرونا خبرنگاران رسالتی مهم و سترگی دارند که از خدمات آنان در راستای فعالیت مدافعان جبهه سلامت قدردانی می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تبریک عید سعید غدیر خم بر توجه به پروتکل بهداشتی در این ایام تاکید کرد و افزود: در راستای مصون ماندن از بیماری کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات و برنامه‌های دورهمی مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تعداد کسانیکه در استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا شدن را بالاتر از 9100 نفر دانست و تاکید کرد: متاسفانه تاکنون 352 نفر به سبب بیماری کرونا در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه هم اکنون بیمارانی با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند گفت: هر چند آمار بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته ولی کاهش  مبتلایان به کرونا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی محقق می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی در رعایت پروتکل بهداشتی خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته 78 هزار مورد بازرسی در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا از اماکن مختلف انجام و منجر به پلمب 628  مکان متخلف شد.

دبیر ستاد  مقابله با کرونا در استان بوشهر  با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که  97 درصد از کارکنان ادارات، 81 درصد از بازاریان و صاحبان صنوف و اماکن پروتکل بهداشتی در مقابله با کرونا را رعایت می‌کنند گفت: این بررسی‌ها نشان می‌دهد 60 درصد  مردم در خیابان و بازار، 70 درصد از مردم در تفریحگاه‌ها، سواحل و شناگاه‌های استان بوشهر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

کشمیری با تاکید بر افزایش  فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در مجموع 65 درصد مردم  استان بوشهر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که باید به 90 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون استان بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارد افزود: برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری کرونا باید در همه موارد رعایت دستورالعمل بهداشتی و استفاده از ماسک مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر