جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۳۵۲
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: با وجود اینکه گناوه از مناطقی است که شمار افراد دارای خودرو در آن بالا است و از جمله نقاط پرتردد، گردشگرپذیر و تجاری استان بوشهر به شمار می‌رود اما این شهرستان دایره تعویض پلاک ندارد و ایجاد این مرکز از نیازهای ضروری منطقه است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، راه اندازی مرکز  تعویض پلاک خودرو  یکی از مطالبه و دغدغه‌های عمده مردم شهرهای شمالی استان بوشهر از جمله گناوه و دیلم است که نبود این مرکز مشکلات عدیده‌ای برای صاحبان وسایط نقلیه ایجاد کرده‌است.

نبود مرکز تعویض پلاک در شهرستان گناوه باعث شده تا روزانه تعداد قابل توجهی از صاحبان خودرو در شهرهای شمالی استان بوشهر رهسپار مرکز این استان شوند و این باعث اتلاف وقت، هزینه‌های اضافی، خطر جاده‌ای و ایجاد صف‌های طولانی در مرکز تعویض پلاک بوشهر در شرایطی که بیماری کرونا شایع است، شده‌است.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و الزام دوری از هرگونه تجمع، مسئولان استان بوشهر اگر چه با تصمیم‌گیری‌های انجام شده طرح زوج و فرد کردن تعویض پلاک خود را برای جلوگیری از تجمع زیاد اجرا کردند اما همچنان مرکز تعویض پلاک خودرو با شلوغی روبرواست که درصورت استقرار این مرکز در شهرستان گناوه کاهش مراجعه‌های مردمی را  در شرایط کنونی به مرکز به دنبال دارد.

با وجود جمعیت قابل توجه در شهرستان‌های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر،  استقرار این مرکز  که از سوی بخش خصوصی مدیریت می‌شود همچنان در حد یک مطالبه مردمی پابرجا است.

یکی از شهروندان گناوه‌ای گفت: راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک در این شهرستان عمده بار مراجعه‌های متقاضیان ساکن شمال استان به مرکز را به طور چشمگیری می‌تواند در شرایط کرونایی و گرمای شدید کاهش دهد.

مجتبی زارعی افزود: باتوجه به اینکه در سال‌های نه چندان دور در شهر گناوه مرکز تعویض پلاک فعال بوده‌است اما پس از مدتی به دلایلی که منجر به نارضایتی عمومی شده بود این مرکز جمع‌آوری شد.

دیگر شهروند گناوه‌ای گفت: در شرایط فعلی شیوع کرونا و وضعیت قرمز استان بوشهر، تجمع مراجعه کنندگان‌ در مرکز تعویض پلاک استان زنگ خطری است که با استقرار و راه اندازی این مرکز در شهرستان گناوه کمک شایانی در راستای جلوگیری از کاهش عزیمت مردم این دیار به بوشهر می‌شود.

محمد فتحی افزودگناوه از شهرستان‌های معروف در جنوب کشور فاقد مرکز تعویض پلاک است و  صاحبان خودرو برای دریافت خدمات تعویض پلاک باید با مشکلات عدیده‌ای روانه بوشهر شوند.

وی ادامه داد: صاحبان خودرو بدلیل نبود مرکز تعویض پلاک در شهرستان به ناچار برای کاری که در نهایت مدت کوتاهی باید در شهر خود به انجام برسانند،  باید یک روز از وقت خود را در هوای گرم منطقه و شرایط کرونایی در مرکز استان تلف کنند.

فرمانده انتظامی گناوه گفت: به منظور استقرار مرکز تعویض پلاک در این شهرستان پی‌گیری لازم انجام شده‌است و راه‌اندازی آن بستگی به درخواست متقاضی بخش خصوصی دارد.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در این ارتباط چندین متقاضی درخواست ارایه کردند و  باید واجد شرایط بودن آنان بررسی شود.

وی اظهار داشت: امید می‌رود تا پایان شهریور امسال اگر مشکلی پیش نیاید، مرکز تعویض پلاک خودرو به یکی از متقاضیان واجدشرایط که مراحل اداری آن درحال انجام است واگذار شود تا فعالیت خود را از سر گیرد.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزارنفر در مرکز شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر