سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۳۸۴
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ویروس کرونا در موج دوم با چهره جدید و شدیدتری خود را نشان داده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر کتایون وحدت افزود:در ماه‌های اخیر بیماری کرونا چهره شدیدتر و گاهی متناوب از خود نشان می‌دهد و ممکن است بیماران پس از یک بهبودی نسبی، دوباره دچار علائم تنفسی شوند و بیشتر نیاز به بستری دوباره پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی دانشمندان معتقد هستند ویروس دچار جهش‌های کوچکی شده‌است و علاوه بر پیدا کردن قدرت انتقال بیشتر بین افراد، علامت‌های متفاوتی را نیز ایجاد کرده‌است.

وحدت اضافه کرد: براساس تصوری که ما از ویروس کووید ۱۹ داشتیم انتظار این بود با آغاز فصل گرما این ویروس از بین برود اما از بین نرفت و همه ما را شگفت زده کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز سن درگیری افراد مبتلا به بیماری کرونا پایین‌تر آمده و بیماری شدیدتر و نیاز به بستری بیشتر مبتلایان است.

وحدت تاکید کرد: بین مرز وضعیت هشدار و قرمز تفاوت زیادی وجود ندارد و مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقیق‌تر باشند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: با وجود اینکه روند ابتلا و بستری در این استان ثابت مانده اما همچنان بستری‌ها بالا و خطر بیماری کرونا مردم را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به بیماری زایی و انتقال بیشتر بیماری کرونا، برای عبور به سلامت از موج دوم این بیماری باید مردم همچنان کمتر در تجمع‌ها حاضر شوند، رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و از انجام سفرهای بین شهری اجتناب کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماری کرونا، داروی اختصاصی شناخته شده‌ای ندارد، بیشتر داروهای استفاده شده روی سیستم امینی موثر هستند و از این طریق علائم بیماری را کنترل می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا و به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۲ هزار بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه و از این شمار از ۱۸ هزار نفر آزمایش پی سی آر گرفته شد و تست ۹هزار و ۲۳۴ نفر مثبت قطعی شد.

از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر ۶هزار و ۴۹۰ نفر بستری شدند و در زمان حاضر تنها ۲۸۸ بیمار در بخش‌های مختلف بستری و  مابقی مرخص شده‌اند.

در زمان حاضر ۵۶ نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۲۷ نفر آنها به کمک دستگاه تنفسی، نفس می‌کشند.

همچنین تاکنون ۳۶۶نفر از مردم در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر جان باخته‌اند که بیشترین فوتی‌ها با ۱۱۴ نفر مربوط به شهرستان دشتستان و بوشهر نیز با ۸۷ نفر در رتبه دوم قرار دارد.

براساس آمارهای موجود ۹۵ درصد از جان باختگان در استان بوشهر در گروه میانسالان و سالمندان قرار دارند.

بوشهر از آخرین استان‌هایی است که درگیر با ویروس کرونا شد که تا ۱۳ خرداد روند شیوه بیماری در این استان بسیار کند بود  اما از ۱۷ خرداد به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که این استان در شمار استان‌های در وضعیت قرمز قرار گرفت و باعث شد از  ۱۲ تیرماه تاکنون بخشی از محدودیت‌های کرونایی به این استان باز گردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر