سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ٢٩۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند...
کد خبر: ۷۴۳۸۸
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ٢٩۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش «فکرشهر»، دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ٢۴ ساعت گذشته ٧٣ بیمار در  بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ١٧۶ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ٢۴ ساعت گذشته ۴٩ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ٢۴ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه ١ نفر از همشهریان عزیزمان روز جمعه، ١ نفر روز ‌شنبه و ٢  نفر نیز  روز یکشنبه فوت شده‌اند که تست کرونای همه آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است که در رده سنی ۴۶ تا ٧١ سال هستند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵٢ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ٢٨ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون فوتی‌های مثبت در استان بوشهر به ٣٧٠ مورد رسیده است اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ٩٢٩۵ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر شناسایی‌شده است.

۲۱۳۲ ابتلا و ۱۸۹ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۱۳۲ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی شبانه روز گذشته خبر داد.

دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۸۶ هزار و ۶۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: ۳۹۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری در تشریح استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استانهای در وضعیت هشدار نیز گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری توضیحاتی درباره وضعیت بیماری در استان همدان که از جمله استان های دارای وضعیت هشدار است، گفت: در این استان یک خیز بیماری در اواخر اسفندماه سال گذشته را شاهد بودیم که از فروردین ماه سال جاری تا حدودی از شدت موارد ابتلا کاسته شد و در پایان اردیبهشت به کمترین میزان خود رسید. اما از ابتدای خردادماه همسو با سایر استانها شاهد رشد چشمگیر در موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستانهای این استان بودیم؛ به طوری که اواسط تیر ماه موارد ابتلا و بستری به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی در این باره افزود: خوشبختانه از یک ماه گذشته با همکاری بیشتر مردم در عایت پروتکل های بهداشتی، راهبری خوب ستاد کرونا استانی و تلاش مجدانه کادر بهداشت شاهد کاهش نسبی در موارد ابتلا و بستری در این استان هستیم. در حال حاضر چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

به گفته لاری، موارد ابتلا و بستری در برخی شهرستانهای استان همدان نظیر شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ و ... دارای شدت بیشتری است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در امکن عمومی، ادارات، بانکها و مراکز خرید استان ۷۸ درصد و در وسایل حمل و نقل درون شهری و برون شهری ۷۳ درصد گزارش شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان در واحدهای صنفی و صنعتی ۷۵ درصد و توسط شاغلین ادارات و بانکها تا ۹۰ درصد اعلام شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در بیمارستان ها و کمترین میزان در آرامستانها، پاساژها و مراکز پلیس + ۱۰ گزارش شده است.

وی راه اندازی سامانه تلفنی ۳۱۴۳ بومی استان، بهره گیری از طرح همیاری بازرسان بهداشت و ردیابی افراد در تماس نزدیک با بیماران تست مثبت را از نکات مثبت و اقدامات انجام شده در این استان خواند و گفت: امیدواریم با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل ها، ضمن تداوم روند نزولی در موارد ابتلا و بستری، شاهد خروج این استان از وضعیت هشدار باشیم.

لاری همچنین گفت: ویروس کرونا مرز و بوم نمی شناسد و تمام سیستم های بهداشتی جهان را تحت تاثیر قرار داده و هیچ کشوری از کووید - ۱۹ در امان نیست. بهترین راه حل مبارزه با آن همراهی و همبستگی در عمل به اصول سه گانه بهداشتی یعنی شست و شوی مرتب دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک است.

وی تاکید کرد: همچنان درخواست ما پرهیز از سفر غیرضروری، شرکت نکردن در مراسم ها، دورهمی و حضور در مکانهای پرازدحام و شلوغ است تا به این ترتیب از سلامتی خود و دیگران مراقبت کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر