سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۳۹۳
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: معاون استاندار بوشهر: اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در این شرایط سخت تحریم و وضعیت خاص اقتصادی یک شاهکار است و باید به فعالان حوزه عمران و اقتصاد دست مریزاد گفت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مجید خورشیدی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در بسیاری از امور مردم مطلع نمی‌شوند و شاید این ایراد به من برگردد که نتوانستم در استان با روان سازی لازم راه‌های رسیدن اطلاعات را به بخش‌های مختلف جامعه فراهم کنم.

وی با بیان اینکه شاید حرف نزدن به مذاق جامعه یک ایراد باشد اضافه کرد: اگر به مذاق جامعه حرف بزنیم و آن چیزی که جامعه به آن نیاز دارد بشنود شاید سطح رضایت‌مندی افزایش وفضای تعامل بین جامعه و مدیران بیشتر شود.

خورشیدی با اشاره به اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم ادامه داد: باید از فرصت هفته دولت برای ارائه خدمات انجام شده به مردم استفاده کرد.

وی تاکید کرد: چنانچه مردم نسبت به خدمات انجام شده و دشواری وضعیت اقتصادی فعلی واقف شوند رضایتمندی آنها نسبت به اقدام‌هایی که دست اندراکاران در بخش‌های اقتصادی و عمرانی انجام داده‌اند بیشتر می‌شود.

وی در خصوص هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا در خدمات فرهنگی فضای مجازی گفت: با توجه به عوائد به دست آمده از فضای مجازی به خصوص دربخش اقتصادی، باید این کارگروه جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: امروز همه می‌دانیم استارتاپ‌هایی که در فضای مجازی شروع به کار کرده‌اند بازده اقتصادی بیشتری نسبت به بنگاه‌های اقتصادی سنتی در ایران و جهان به لحاظ سطح سرمایه گذاری دارند.

خورشیدی اضافه کرد: دربنگاه‌های سنتی سطح سرمایه ‌گذاری کلان اما بازدهی محدود است ولی درفضای مجازی و بر بستر اینترنت سرمایه گذاری اندک اما بازدهی بالاست.

وی با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار افزود: شغل خبرنگاری سخت، زیان‏ آور همراه با خطرهای زیاد جسمی، معیشتی و موقعیتی برای خبرنگاران است و مصادف شدن روز خبرنگار با شهادت یکی از خبرنگاران ایرنا بیانگر سختی این کار است.

وی تاکید کرد: خطرهای موجود درعرصه خبرسانی باتوجه به ذوق و شوقی که این افراد نسبت به حرفه خود دارند باعث نمی‌شود به وظیفه اصلی خود نپردازند.

وی گفت: خبرنگار می‌کوشد تا به جامعه ثابت کند برای حل و فصل امور قانون وجود دارد و به جای اینکه مانند برخی جوامع پیشامدرن به ابزار دیگر پناه ببرند، خبرنگار ناگفته می‌گوید ساز و کاری در جامعه هست که همه شهروندان، اصحاب قدرت و همه کسانی که در یک جامعه حضور دارند می‌توانند امور خود را با دست یازدین به قانون پیش ببرند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر ادامه داد: خبرنگاران سعی می‌کنند وحدت، انسجام و آرامش جامعه را حفظ کنند.

این مقام مسئول گفت: در درون شان خبرنگاری این ویژگی که به دنبال افزایش انسجام ملی هستند وجود دارد.

خورشیدی اضافه کرد: وقتی یک خبرنگار زیر سایه یک نظام سیاسی فعالیت می‌کند ناگفته پیدا است که شهروندان، اصحاب قدرت و حکومت را تشویق کند به اینکه در زیر سایه ساختار و نظام سیاسی موجود و یک فضای اجتماعی  تنفس کرد.

وی تاکید کرد: خبرنگار با کار خود به صورت تلویحی همه را به وحدت و انسجام در یک نظام سیاسی تشویق می کند.

خورشدی بیان کرد: اینکه خبرنگاری سعی کند با بهترین اطلاعات موجود جامعه را به انسجام برساند، نیازمند تشکر و تقدیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر