پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۴۶۴
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: خبرنگاران ظرفیت‌های توسعه‌ای شهرستان کنگان را شناسایی و معرفی کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک نژاد صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان کنگان ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: شهرستان کنگان دارای خبرنگاران و رسانه‌های فعالی است که زبان گویای مردم و در راستای اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و مطالبه گری تلاش می‌نمایند.

وی بر ارتباط دوسویه خبرنگاران و مسئولین تأکید و افزود: تعامل و همراهی و همکاری با خبرنگاران باید در دستور کار مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد و مدیران شهرستان کنگان آنچه باید مدنظر داشته باشند پاسخگو بودن و در اختیار مردم بودن است.

فرماندار کنگان به امید افزایی و نشاط‌آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه ما امید بخشی و بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید موجب تقویت اعتماد مردم به نظام می‌گردد، جایگاه و نقش خبرنگاران در رسانه‌ها در ارتباط بین مردم و تنویر افکار عمومی بسیار مهم است.

پاک نژاد به ارتباط مطلوب با صنایع مستقر در منطقه اشاره و بیان کرد: با مدیران صنایع مستقر در منطقه ارتباط دوسویه و مطلوبی برقرار است، ارتباط با مجموعه نفت نقش ارزنده‌ای در پیشبرد اهداف و برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرستان دارد.

وی با اشاره به مطالبه خبرنگاران شهرستان کنگان مبنی بر راه‌اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در این شهرستان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خانه مطبوعات در شهرستان ضمن حمایت از رسانه‌های مجوز دار، زمینه ساماندهی وضعیت خبرنگاران و فعالیت‌های تخصصی و آموزشی آنان فراهم می‌گردد و باید با ایجاد بستر و فضای مناسب برای فعالیت‌های مؤثر و سازنده فعالان حوزه خبر و رسانه شهرستان گام برداریم.

پاک نژاد خواستار شناسایی ظرفیت‌های شهرستان توسط خبرنگاران شده و بیان کرد: خبرنگاران با بیان مطالبات و درخواست‌های مردمی و شناسایی ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف در رشد و توسعه شهرستان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

فرماندار کنگان بر نهادینه‌سازی فرهنگ نقدپذیری تأکید و تصریح کرد: یکی از موارد حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید نشاط افزایی و شفاف سازی اطلاعات است، نقد منصفانه عاملی در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان است.

وی بر ضرورت تقویت روابط عمومی ادارات شهرستان تأکید و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌بایست اخبار و عملکرد برنامه‌های دستگاه خود را در اختیار خبرنگاران شهرستان قرار داده و پاسخگوی سوالات آنان باشند زیرا نقدهای سازنده و ارائه راهکارهای اجرایی و مناسب مسیر خدمت‌رسانی را هموار می‌نماید.

فرماندار کنگان بر امنیت، صحت، دقت، شفافیت و اخلاق‌مداری در نگارش خبرها تأکید و خواستار برگزاری جلسات منظم و ماهانه خبرنگاران شدند.

تجلیل از پیشکسوتان عرصه خبر و رسانه، ضرورت تقویت روابط عمومی ادارات، راه‌اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان و راه‌اندازی استودیو صداوسیما در مرکز شهرستان، ارتباط دوسویه مدیران و فعالان حوزه رسانه، پوشش دستاوردهای دولت در راستای نشاط‌آفرینی در جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنویسی و خبرنگاری، شناسایی ظرفیت‌های شهرستان، نهادینه‌سازی فرهنگ نقدپذیری، اخلاق‌مداری و حقوق شهروندی از موارد مطرح‌شده در این نشست بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر