جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۴۸۳
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مسائل و مشکلات خبرنگاران استان از جمله بیمه، مسکن، محل خانه مطبوعات و دیگر مطالبات با جدیت پیگیری شده و در این راستا مدیران مربوطه دستورات لازم را گرفته‌اند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست با اعضا هیئت مدیره خانه مطبوعات استان بوشهر با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در دنیای امروز اظهار داشت: امروزه خبرنگاران بهترین و امین‌ترین افراد برای ارتباط با مردم برای انتقال مسائل و مشکلات هستند.

وی، وجود فضای آزاد اطلاعات و رسانه را فرصتی مناسب برای مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف دانست و تاکید کرد: اگر رسانه در فضای آزاد فعالیت کند زمینه‌های بروز فساد از بین می‌رود.

 استاندار بوشهر با بیان اینکه انتقاد و مطالبه‌گری از وظایف رسانه‌هاست تصریح کرد: رسانه‌ها باید صادقانه نقد کرده و از بیان انتقادات با حب و بغض‌های شخصی جلوگیری کنند.

گراوند بر ضرورت تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی با مطبوعات تاکید کرد و افزود: سیاست دولت تقویت نهادهای مدنی است و خانه مطبوعات به عنوان تشکل رسمی اهالی رسانه در استان شناخته می‌شود.

وی ظرفیت فضای مجازی را در اطلاع رسانی مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروزه با وجود گسترش فضای مجازی، اطلاع از مسائل و مشکلات به روز شده به طوری که خبرنگاران با این شرایط با کم‌ترین هزینه مشکلات عمده را در فضای مجازی منعکس کرده و مدیران هم آگاه می‌شوند.

گراوند با اشاره به مشکلات مطبوعات بوشهر در مورد آگهی‌ها افزود: هرگونه توزیع آگهی برای نشریات و مطبوعات بوشهر باید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و اداره کل ارشاد این موضوع را با جدیت دنبال کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز به بخش فرهنگی و رسانه‌ای  تصریح کرد: شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی فعال در استان بوشهر باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود به مسائل فرهنگی به ویژه مطبوعات و رسانه‌های استان توجه داشته باشند.

وی  رویکرد فرهنگی شهرداری‌ها را یک ضرورت دانست و افزود: شهرداری‌ها هم علاوه بر کار عمرانی باید رویکرد فرهنگی را همراه تعامل با نشریات و مطبوعات را در دستور کار خود قرار دهند.

گراوند با تاکید بر توجه به تحقق مطالبات خبرنگاران گفت: مسائل و مشکلات خبرنگاران استان از جمله بیمه، مسکن، محل خانه مطبوعات و  دیگر مطالبات از سوی مدیرعامل خانه مطبوعات با جدیت پیگیری شده و در این راستا مدیران مربوطه دستورات لازم را گرفته‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر