جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۲۵
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت استان بوشهر گفت: پرداخت مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی به مشمولان در بخش صنعتی، معدنی و صنفی این استان ابلاغ شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای جهش تولید و ضرورت تقویت بنگاه‌های اقتصادی، اجرای مرحله پنجم تسهیلات روستایی- عشایری توسط وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی با نرخ سود ۴ تا۶ درصد به متقاضیان مشمول در بخش صنعت، معدن و تجارت از طریق ثبت نام در سامانه کارا آغاز شده‌است.
 وی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی با هدف اشتغال‌زایی بیشتر عنوان کرد: رسته‌های اولویت دار برای استفاده از این تسهیلات شامل پوشاک، فرآوری محصولات معدنی کوچک مقیاس، ساخت ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی، مبلمان و مصنوعات چوبی، فرش دستباف و دستبافته، بازیافت، کفش و مصنوعات چرم می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا  برای ثبت نام اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: عاملان توزیع برای استفاده خریداران از لاستیک با ارز نیمایی ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه اینترنتی تخصیص تایر شدند.
ابوالقاسم محمدزاده افزود: تمامی رانندگان خودروهای سنگین بدون نیاز به گرفتن حواله از هرگونه ارگان یا سازمانی و بی نیاز به محاسبه پیمایش انجام شده و سهمیه بندی می‌توانند تنها با مراجعه به درگاه تخصیص تایر به آدرس kala.ntsw.ir  برای ثبت اطلاعات خودرو نسبت به مشاهده موجودی در سراسر کشور و رزرو تایر مدنظر خود اقدام کنند.
وی ادامه داد: همه موجودی و قیمت لاستیک‌های تامین شده با ارز نیمایی با الزام ثبت تمامی اسناد فروش در سامانه جامع تجارت برای عاملان، در این سامانه نمایش داده می‌شود. 
محمد زاده عنوان کرد: عاملان توزیع موظف هستند موجودی‌های رزرو شده توسط رانندگان را به آنان تحویل داده و برای تمامی مشتریان خود از طریق رزرو تایر در سامانه مذکور اقدام و سپس سند فروش مربوطه را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.
وی تاکید کرد: فروش بدون ثبت در سامانه جامع تجارت برای عاملان تخلف محسوب ‌و همه عرضه کنندگان موظف به ثبت فروش خود همانند گذشته در سامانه جامع تجارت هستند.
محمد زاده اضافه کرد: مابقی لاستیک‌های تامین شده با ارز دولتی ( چهار هزار و ۲۰۰ تومانی) با همان روال و شرایط قبلی از طریق صدور حواله سازمان راهداری و سامانه‌های حمل و نقل درون شهری توزیع می‌شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: رانندگان و متقاضیان تایر سنگین می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی عاملان در نحوه توزیع و تحویل لاستیک خود مراتب را جهت پیگیری به معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر