شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۲۶
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هیئت‌های بوشهری در مراسم عزاداری محرم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با مسئولان نهادهای فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: اسلام یک دین سلامت محور است و تمامی تکالیف دینی بر پایه سلامتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم امر به معروف است و باید هیئت‌ها نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

صفایی بوشهری بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا سلامت مردم به خطر افتاده است ازاین‌رو باید مراسم ماه محرم را با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه همان‌طور که برگزاری مراسم شرایط ویژه‌ای دارد، زمان و مکان برگزاری هم اهمیت دارد ادامه داد: مکان برگزاری مراسم باید به‌طور کامل ضدعفونی و مراسم عزاداری در کوتاه‌ترین زمان بین یک تا دو ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شود.

صفایی بوشهری از صداوسیما خواست برای آگاهی مردم برنامه‌های آموزشی تهیه و از شبکه‌های مختلف پخش کنند اضافه کرد: استفاده حداکثری هیئت‌های مذهبی از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حسینی، راه‌اندازی کارگروه نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی و راه‌اندازی پویش هر خانه یک حسینیه ضروری و لازم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز گفت: نام‌نویسی هیئت‌های مذهبی در سامانه بیرق از شروط مهم برای برگزاری مراسم عزاداری است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی اظهار داشت: استفاده از ماسک برای عزاداران الزامی و برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و توزیع نذری نیز ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در مورد عزاداری‌های سنتی خاطرنشان کرد: مراسم سینه‌زنی سنتی، تعزیه و زنجیرزنی در همه نقاط استان بوشهر ممنوع است و توصیه می‌شود نذرها در قالب مواد غذایی خشک و خام به صورت کمک‌های مؤمنانه در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر