پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۴۴
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به آتش‌سوزی در شناور تجاری حامل 500 تن بار در بندر گناوه گفت: عملیات اطفاء حریق با تلاش 16 ساعته به پایان رسید و حریق ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز خاموش شد.

به گزارش فکرشهر، جهانگیر دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناوه، با بیان اینکه ساعت 13:15 دقیقه روز گذشته شناور لنج تجاری در خور بندر گناوه دچار آتش سوزی شد اظهار داشت: پس از اعلام حریق در این شناور، امدادگران با تجهیزات و دستگاه‌های لازم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه شناور یاد شده حامل 500 تن کالای تجاری از مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس به بندر گناوه بود گفت: پس از این آتش سوزی امدادگران و انواع تجهیزات آتش‌نشانی به منطقه اعزام شدند و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه در این عملیات 11 ماشین نشانی و شناور آتش‌خوار مشارکت کرد افزود: 2 شناور آتش‌خوار، یک فروند یدک‌کش بهرگان، یک شناور امدادی ناجی و 7 ماشین آتش‌نشانی از نقاط مختلف در عملیات اطفاء حریق همکاری کردند.

دهقان با اشاره به کمک رسانی مردم بندر گناوه در تخلیه کالاهای شناور یاد شده خاطرنشان کرد: بخشی از شناور در خشکی و بخشی هم در آب قرار داشت که بخش خشکی شناور دچار آتش سوزی شد که همزمان با عملیات اطفاء حریق، مردم ساحل نشین گناوه برای تخلیه محموله شناور همکاری و قسمتی از کالاها و محموله لنج را تخلیه کردند.

وی، با اشاره به اینکه آتش ساعت 6:30 دقیقه صبح امروز به طور کامل اطفاء شد تصریح کرد: عملیات اطفاء حریق با تلاش 16 ساعته به پایان رسید و حریق ساعت 6:30  دقیقه صبح امروز خاموش شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه خوشبختانه  این حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشته و علت آتش سوزی در دست بررسی است افزود: با هدف جلوگیری از حریق دوباره 2 شناور آتش‌خوار  و یک ماشین آتش نشانی همچنان در اسکله و خور گناوه  استقرار دارند.

دهقان با بیان اینکه هیچ شناوری بدون بیمه نامه حق خروج از لنگرگاه و اسکله ندارد گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران، تمام لنج‌های صیادی و سفاری برای فعالیت باید دارای بیمه نامه حوادث باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با بیان اینکه آتش سوزی موتور لنج باری در خور بندر گناوه پس از 16 ساعت بدون تلفات جانی مهار شد افزود: در پی اعلام گزارش مبنی بر آتش سوزی یک فروند موتور لنج باری در خور بندر گناوه بلافاصله شناورهای خدماتی تحت قرارداد اجاره اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به همراه شناور "آزادی" به صورت داوطلبانه در محل حاضر و عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه علاوه بر شناورهای یاد شده یک شناور آتشخوار از جزیره خارگ به تیم عملیاتی اطفاء حریق  اضافه شد خاطر نشان کرد: در همان ابتدای عملیات و به منظور جلوگیری از سرایت آتش به سایر موتور شناورها، لنج حادثه دیده از مابقی شناورها جدا سازی و از توسعه آتش جلوگیری شد.

وی  از استقرار شناورهای آتش‌خوار در منطقه خبر داد و بیان کرد: صبح امروز پس از اطفای کامل حریق در شناور یاد شده،  با هدف جلوگیری از  بروز آتش سوزی دوباره، شناورهای آتش‌خوار اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در محل وقوع حادثه استقرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر