شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۴۵
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در عرصه اجتماعی، تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، مجید خورشیدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز ملّی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار داشت: در عرصه اجتماعی تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد، نقشی بنیادین در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشورها، نیازمند بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشارکت فعالانه و مؤثر مردم در همه عرصه‌ها و حیطه‌ها است، چراکه توسعه پایدار، بدون همراهی و هم‌افزایی همگانی مقدور نیست.

خورشیدی اضافه کرد: تشکل‌های اجتماعی به عنوان حلقه اتصال دولت و ملت و با اتّکا به سرمایه اجتماعی خویش و با شورونشاط و انگیزه دوچندان، ظرفیت‌های تازه‌ای برای توسعه و پیشرفت کشور می‌آفرینند.

وی تصریح کرد: نام‌گذاری ۲۲ مردادماه، به عنوان روز ملّی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فرصت مغتنمی به منظور توجّه دادن همه ارکان نظام تصمیم‌گیری کشور و آحاد جامعه به اهمیت جایگاه و نقش و تأثیرگذاری تشکل‌ها و سمن‌ها در عرصه‌های گوناگون اجتماع است.

خورشیدی اضافه کرد: در این میان، کارکرد نسبتاً موفق تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در کشور و استان ما که با ورود به عرصه‌ها و بزنگاه‌های گوناگون شکل‌گرفته و توانسته‌اند در کنار دولت، یاریگر مردم و جامعه هدف خویش باشند، مهر تأییدی بر رویکرد درست دولت تدبیر و امید در اهتمام و اعتماد به تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد است.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی نیز با بهره‌گیری از این فرصت، با افزایش کارایی و اثربخشی، نسبت به نقش و تأثیرگذاری افزون‌تر خویش، اهتمام ویژه‌ای بورزند، چه آنکه تشدید این فعالیت‌ها و مطالبه‌گری سمن‌ها و تشکل‌ها در فضایی نقادانه و سازنده و پاسخگویی همه ارکان نظام و دولت به آن‌ها، موجبات افزایش سرمایه اجتماعی، جلب و جذب اعتماد جامعه به عملکرد سمن‌ها و همچنین دولت و به ویژه نفوذ این حرکت فرهنگی به آحاد جامعه، آگاهی بخشی به آن‌ها و تبدیل آن به فرهنگ عمومی جامعه خواهد شد.

خورشیدی اظهار داشت: در این مقطع حسّاس نیز که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، مشکلات و تنگناهای فراوانی برای اقشار گوناگون جامعه در زندگی، معیشت و کسب‌وکار آنان ایجاد گردیده، حضور فعالانه و مؤثر تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد در دستگیری از همنوعانشان، جلوه درخشانی از همیاری و همدلی همگانی را در سطح استان به منصه ظهور رساند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر