پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۴۸
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

فکرهر: رئیس کمیته نظارت و بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی استان بوشهر گفت: 666 واحد صنفی و مکان‌های عرضه خدمات این استان به سبب رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

به گزارش فکرشهر، عباس قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به بازرسی و نظارت از واحدها و مکان‌های ارائه خدمات به مردم در رعایت پروتکل بهداشتی اظهار داشت: تاکنون 83 هزار مورد بازدید و بازرسی از واحدهای صنفی و مکان‌های مختلف در رعایت پروتکل بهداشتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 68 هزار مورد از واحدهای صنفی و مکان‌های بازرسی شده دارای وضعیت مطلوبی بودند گفت:  نتایج بررسی‌ها حکایت از این دارد که مطلوبیت 1.5 درصد افزایش یافته و به 81.5 درصد رسیده است.

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر از تشکیل 2 هزار و 304 پرونده تخلف خبر داد و بیان کرد: از مجموع بازرسی‌ها در رعایت پروتکل بهداشتی علیه ویروس کرونا، 2 هزار و 304 پرونده تشکیل  و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

 رئیس کمیته نظارت و  بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا با اشاره به اینکه 3 درصد بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است، خاطر‌نشان کرد: در این راستا 666 واحد که موارد بهداشتی در مقابله با کرونا رعایت نکرده‌اند با حکم قضایی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر پلمب شده‌اند.

قلی‌پور با اشاره به انجام گشت‌های مشترک برای بررسی رعایت پروتکل بهداشتی در مقابله با کرونا تصریح کرد: تاکنون 5 هزار و 304 گشت مشترک در تمامی شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر که معادل 6.5 درصد کل بازرسی‌ها انجام شده است.

وی، با بیان اینکه کارکنان ادارات 97 درصد از ماسک استفاده می‌کنند گفت: استفاده بازاریان، صنوف و سایر کسبه از ماسک 81 درصد ارزیابی شده و مردم در کوچه‌ و بازار حدود 60 درصد و در تفریحگاه‌ها و کنار ساحل 70 درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته نظارت و  بازرسی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا  بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده به طور میانگین 65 درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی  در همه عرصه‌ها در مقابله با کرونا رعایت می‌کنند و از هر 100 بازرسی 3 بار تشکیل پرونده تخلف، یک مورد پلمب و از 100 مورد نامطلوب 15 مورد آن منجر به تشکل پرونده و 4 مورد پلمب شده است.

قلی‌پور با اشاره به وضعیت ادارات و بانک‌ها در برابر کرونا افزود: در بین همه بازرسی‌هایی که انجام شده 5 بانک و 2 اداره کل در استان بوشهر به عنوان بدترین وضعیت در ارائه پروتکل‌های بهداشتی شناسایی شده‌اند که 48 ساعت برای رفع معضل مهلت داده شد در غیر این صورت به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر