شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۵۳
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: هیئت‌های مذهبی مراسم  عزاداری سیدالشهدا (ع) را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هدایت نذورات به سمت کمک‌های مؤمنانه برگزار کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در جلسه توجیهی مسئولان  هیئت‌های مذهبی با اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم ایام ماه محرم در نقاط مختلف استان افزود: هیئت‌های مذهبی عزاداری سیدالشهدا (ع) را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هدایت نذورات به سمت کمک‌های مؤمنانه متناسب با شرایط روز برگزار کنند.
 
وی بیان کرد: برای برگزاری مراسم ایام ماه محرم لازم است کارگروه مشترکی با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران بسیار مهم است، حفظ سلامتی مردم را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: در راستای شناساندن راه و روش امام حسین (ع) به جامعه هدف نباید از هیچ کوششی فروگذاری شود که ماه محرم بهترین زمان برای تحقق این مهم است.
 
حجت الاسلام سروستانی با تاکید بر تدوین برنامه در راستای رعایت پروتکل بهداشتی ویژه ماه محرم گفت: در استان بوشهر ۱۲۰۰ هیئت مذهبی آماده برگزاری مراسم ماه محرم هستند که باید پروتکل‌های بهداشتی برای آنان تهیه و تدوین شود تا از شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسم پیشگیری شود.
 
وی عنوان کرد: برنامه هیئت‌های مذهبی باید  بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا باشد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه "مجالس امام حسین (ع) هیچگاه تعطیل نمی‌شود، اما برای حفظ سلامت عزاداران باید پروتکل‌های بهداشتی مطابق با اعلام ستاد ملی کرونا رعایت شود" اظهار کرد: در کنار مراسم عزای ماه محرم در فضای حقیقی، از طریق فضای مجازی نیز آن را دنبال می‌کنیم.
 
معاون فرهنگی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا مراسم عزاداری به صورت سنتی و حرکات دسته‌های عزاداری برگزار نمی‌شود.
 
حجت الاسلام سید علی پناه محمودی‌نیا افزود: مجالس روضه در مساجد و حسینیه‌ها با رعایت دستورالعمل‌ها برگزار و هر خانه نیز می‌تواند با دعوت از یک مداح و روضه خوان  تبدیل به یک حسینیه شود.
 
وی همچنین گفت: مساجد در آستانه نماز ظهر و مغرب می‌توانند روضه و مداحی پخش کنند و شهرداری‌ها نیز  شهر‌ها را سیاه پوشی کنند.
 
معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: از مردم به ویژه تشکل‌ها و عزاداران انتظار می‌رود رزمایش‌های همدلی و کمک‌های مومنانه را در ماه‌های محرم و صفر برای احسان و تعاون رقم زنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر