پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۸۶
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: شماری از معتمدان دیر استان بوشهر روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی این استان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات این شهرستان شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، یکی از معتمدان شهر دیر گفت: شهرستان دیر از قافله توسعه عقب افتاده‌است و یکی از علت‌های آن استفاده نکردن از نیروهای تحصیکرده دانشگاهی در راس هرم مدیریت شرکت‌های گازی و پتروشیمی‌های مستقر در این منطقه است.

عباس مرادی افزود:  دیر بزرگترین بندر صیادی جنوب کشور، میزبان بزرگترین طرح متانول جهان و نزدیک ترین بندر تجاری به کشور قطر است اما اعتبار توسعه این شهرستان ناچیز است.

حسین حبشی یکی دیگر از اهالی شهر دیر بیان کرد: این شهرستان در گذشته عوارض آلایندگی می‌گرفت اما اخیرا این حق قانونی از مردم این شهرستان سلب شده‌است.

وی گفت: بیمارستان دیر نیاز به پزشک متخصص، تجهیزات و امکانات تخصصی دارد و در این شرایط سخت اقتصادی مردم توانایی مراجعه به شهرستان‌ها و یا استان‌های همجوار برای درمان بیماری خود را ندارند.

یکی دیگر از فعالان اجتماعی شهر دیر گفت: این شهرستان  در حوزه نیروی انسانی، شیلات، کشاورزی و صنایع و معادن از ظرفیت بالایی برخوردار است.

حمید شعرانی افزود: بی مهری و بی توجهی باعث عقب گرد این شهرستان شده‌است و نتوانسته همچون شهرستان‌های دیگر استان بوشهر چهره توسعه به خود بگیرد.

وی در ارتباط با بیمارستان دیر گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان دیر نگاه ویژه نماینده مردم می‌طلبد تا مسئولان شهرستان و استان به تکاپو و حرکت وادارد.

یوسف ناصری یکی دیگر از فعالان رسانه‌ای شهرستان دیر گفت: این شهرستان  استعداد و ظرفیت صنایع پایین دستی زیادی دارد که نیاز است در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی گفت: سرمایه گذار در شهرستان ورود پیدا می کند اما حمایت چندانی از آن نمی‌شود و ناچار سرمایه خود را در جای دیگری بکار می‌گیرد.

ناصری اضافه کرد: مساله اشتغال جوانان با معرفی نامه حل نمی‌شود باید گروه تخصصی اشتغال تشکیل شود و نیازهای هر چهار شهرستان در گروه مورد واکاوی قرار گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی مدون شود.

وی ادامه داد: در راس هرم مدیریتی شورای راهبردی پتروشیمی‌های این منطقه نیروی بومی نیاز است و تنها مدیر عامل پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه از نیروی بومی منطقه است که توانسته ۵۰ درصد سهم جذب نیروی های بومی منطقه را رعایت کند.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: همفکری، هم اندیشی با مردم و معتمدین و نخبگان باعث توفیق در کارها می‌شود و این رویه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: در حوزه پتروشیمی‌ها با روحیه مطالبه‌گری و با مدیران ارشد استان با روحیه همفکری و هم اندیشی حرکت می‌کنیم و در این مدت توفقیقاتی هم داشته‌ایم.

وی گفت: برای تحقق توازن منطقه‌ای و جبران عقب ماندگی، شهرستان دیر استحقاق کمک و حمایت بیشتری دارد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:  از ابتدای ورودم به مجلس موضوع بیمارستان دیر بجد پیگیری و ۶۰۰ میلیون تومان از شورای راهبردی پتروشیمی‌ها تجهیزات برای بیمارستان خریداری و تحویل بیمارستان داده شد و یکسری تجهیزات و امکانات بیمارستانی جدید در راه است که بزودی تحویل بیمارستان دیر می‌شود.

وی گفت: همچنین ۵۰ میلیارد ریال از محل بیمه سلامت به بیمارستان‌های جنوب استان اختصاص یافته‌است که می‌تواند بخش دیگری از کمبودهای این مراکز درمانی را جبران کند.

شهرستان دیر با ۷۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر