سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۸۷
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در روزهای اولیه بیش از ۲۰۰ هیات عزاداری استان در سامانه بیرق ثبت‌نام کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری صبح شنبه در نشست کارگروه مراسم عزاداری محرم اظهار داشت: بوشهر از استان‌های پیشرو در اجرای دستورالعمل ضوابط برگزاری محرم است.

وی با اشاره به برگزاری مناسب ماه مبارک رمضان در مساجد افزود: هیئت‌های مذهبی در پیشگیری‌های بهداشتی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونا از بخش‌های پیشرو و در خط اول جامعه هستند.

مظفری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۱۷ گانه برگزاری مراسم سوگواری محرم در استان بوشهر به کلیه هیئت مذهبی استان، گفت: ادارات تبلیغات شهرستان‌ها به همراه شبکه بهداشت و درمان باید نسبت به توجیه مسئولین هیئت مذهبی اقدام لازم را به عمل آورند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با بیان اینکه امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی مثل سینه‌زنی، زنجیرزنی و تعزیه در استان نیست، افزود: با رعایت پروتکل‌های اعلام‌شده هیات مذهبی می‌توانند در قالب مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی و با یک‌چهارم ظرفیت مکان برگزار و سقف زمانی دو ساعت نسبت به برگزاری مراسم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هیات‌هایی که قصد برگزاری این مراسم را دارند باید در سامانه بیرق سازمان تبلیغات کشور ثبت‌نام کنند.

مظفری با بیان اینکه شهرها و روستاهای استان باید توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اصناف و دستگاه‌های اجرایی با سیاه‌پوشی مناسب آماده ماه محرم شوند، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان باید با تولید محتوا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به خصوص در فضای مجازی در پررونق برگزار شدن محرم امسال تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با اشاره به نظارت بر برنامه‌های اجراشده در هیئت‌های استان خاطرنشان کرد: با همکاری دفتر بازرسی استانداری، نیروی انتظامی سازمان تبلیغات و دانشگاه علوم پزشکی تیم‌های نظارتی با مدیریت فرمانداران سراسر استان تیم‌های نظارتی در شب‌های محرم بر عملکرد هیئت مذهبی نظارت خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر