پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۰۱
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت:شهید عاشوری عالم مبارز و از شخصیت های مهم به معنی دقیق کلمه پرچم دار انقلاب در جنوب کشور بود و این در اسناد ساواک قابل مشاهده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهدای ترور استان بوشهر و حجت الاسلام شهید عاشوری افزود: شهید عاشوری شخصیتی اثرگذار و مردمی بود که نقش ایشان در پیش از انقلاب غیرقابل انکار است.

وی یادآورشد:راه اندازی موزه شهید عاشوری می تواند کمک مهمی در معرفی وی به نسل‌های جدید و آینده باشد.

گراوند ادامه داد: مردم استان بوشهر قدردان این شهید هستند و به ایشان علاقه دارند، چرا که یک هویت بخشی برای مردم ایجاد کرده و در تاریخ همیشه ماندگار است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم‎های گرامیداشت گفت: دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در همه برنامه ها و مراسم‌ها باید به صورت جدی رعایت شود.

گراوند ادامه داد: مراسم بزرگداشت ۱۴ شهید ترور استان بوشهر و شهید حجت الاسلام عاشوری یک شنبه دوم شهریور مصادف با سوم محرم ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام دکتر خسروپناه در مقبره شهید عاشوری در چغادک به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‎شود.

شهید حجت الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد ۱۳۱۲ هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.

وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در این شهر مقدمات تاسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت.

شهید عاشوری در سال ۱۳۵۷ شمسی مورد تعرض و اذیت ماموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در ۱۳ آذرماه ۱۳۵۷شمسی به دست ماموران رژیم پهلوی در بوشهر به ضرب گلوله عوامل طاغوت به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رژیم پهلوی اجازه نداد مراسم تشییع جنازه و کفن و دفن این شهید در بوشهر انجام شود به همین دلیل پیکر وی به روستای 'چغادک' در نزدیکی بوشهر که هم اکنون به شهر تبدیل شده منتقل و در حسینیه‌ای که خودش بنیان نهاده بود، به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر