جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۸۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم استان بوشهر گفت : برگزاری مراسم هیات های عزاداری در ماه محرم منوط به ثبت نام در سامانه بیرق است در غیر این صورت ممانعت خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد باقر گله گیر روز دوشنبه نشست هماهنگی و برنامه ریزی  ماه محرم افزود:  باتوجه به شرایط ابلاغی ستاد ملی کرونا برای برگزاری عزای حسینی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی جمعی، لازم است تمامی مسئولان هیات‌های مذهبی با مراجعه به سامانه بیرق، فرمها و تعهدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری محرم طبق شیوه نامه‌ها را تکمیل کنند.

وی اظهارداشت:  رهبر معظم انقلاب در برگزاری مراسمات ماه محرم ، تصمیم گیری و بنا را به ستاد ملی مدیریت کرونا محول کردند و این امر حجت را برهمگان تمام است.

وی گفت : همه ما در برابر سلامت و جان مردم مسئولیم و باید با فرهنگ سازی و رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی، مراسم های محرم  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود برگزار کنیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم افزود: باتوجه به اینکه عشق و علاقه مردم این خطه به اهل بیت (ع) عصمت و طهارت بویژه در برگزاری آئین عزاداری سرور وسالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) از دیرباز عمیق و خاص و زبانزد بوده است، تلاش شده تا برنامه های دهه اول محرم با رعایت موازین بهداشتی باشکوه برگزار شود.

وی گفت:  فضای شهرها و روستاهای  شهرستان دیلم همانند سال های گذشته سیاهپوش و بیرق های عزا برپا شود و  از ظرفیت فضای مجازی  برای تبین فرهنگ حسینی بهره گرفته شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی دیلم گفت:  این شهرستان دارای ۵۶ هیات مذهبی است که تاکنون  ۴ هیات در سامانه بیرق اقدام به ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام عباس جباری  افزود: مسئولان و خادمین  هیات های عزاداری شهرستان باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامتی شرکت کنندگان در بطور حتم در سامانه بیرق ثبت نام کنند  درغیراین صورت در برگزاری مراسم مشکل ایجاد خواهد شد.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر