جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۸۰۸
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: حرکت دسته جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک نژاد عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه محرم سیمای شهرها و روستاهای شهرستان با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها برای عزاداری سید الشهدا فضا سازی شود. در زمینه برگزاری مراسم ماه محرم در شهرستان تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و بهداشت فردی ضروری و مهم است و توصیه‌های مسئولین هیئت‌های مذهبی در آگاهی عزاداران نقش اساسی دارند.

فرماندار کنگان با تاکید بر حفظ سلامت عزاداران حسینی در سطح شهرستان افزود: انجام هرگونه پذیرایی، برپایی ایستگاه صلواتی و موکب و حرکت دسته جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر ممنوع است.

وی ادامه داد: حسینیه‌ها و تکایا قبل و بعد از مراسم ضدعفونی شوند. شرایط لازم جهت تهویه مناسب هوا در محل برگزاری مراسم فراهم شود. هیئت‌های عزاداری با همکاری شبکه بهداشت و اداره تبلیغات اسلامی نسبت به فراهم نمودن اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی جهت درب ورودی محل‌های عزاداری اقدام کنند.

وی در پایان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی برای جبران محدودیت‌های مراسم ماه محرم شد.

ثبت نام هیئت‌های مذهبی در سامانه بیرق، استفاده از ماسک و حفظ بهداشت فردی از سوی تمامی عزاداران، ممنوعیت هرگونه پذیرایی در مراسم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن محل‌های عزاداری، تعیین افرادی به عنوان همیار سلامت، استفاده حداکثری هیأت‌های مذهبی از فضای مجازی فراهم نمودن اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی و ممنوعیت حرکت دسته جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر