جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۴۷
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی شهرستان جم با مشارکت شرکت الهادی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) گفت: این پروژه دارای ظرفیت تولید آب ۲۸ هزار مترمکعبی است که فاز نخست آن تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مهرداد ستوده در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی و طرح شیرین‌سازی آب دریا و خط انتقال آب شهرستان جم با تاکید بر نقش مهم این پروژه در برطرف کردن مشکلات آب آشامیدنی این شهرستان اظهار داشت: پروژه یاد شده که با مشارکت شرکت الهادی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در حال اجرا است بر اساس تعهد سرمایه‌گذار فاز نخست آن در موعد تعیین شده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه خط آبرسانی سیراف روند اجرایی مطلوبی دارد بیان کرد: این خط به طول 40 کیلومتر 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این در حالی است که خط انتقال برق آن نیز در حال اجرا است.

وی ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا سیراف - جم را 28 هزار متر مکعب در شبانه‌روز دانست و بیان کرد: با تکمیل و افتتاح این پروژه مشکل دیرینه آبرسانی شهرها و روستاهای شهرستان جم برطرف می‌شود.

هزینه 150 میلیارد تومانی در اجرای خطوط انتقال آب و برق پروژه آبرسانی جم

ستوده با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی یکی از مطالبات به‌حق مردم شهرستان جم است تاکید کرد: در این راستا در اجرای خطوط انتقال آب و برق تاکنون 150 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل این 2 پروژه 200 میلیارد تومان دیگر تخصیص می‌یابد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهم آبرسانی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر در حال اجرا است خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری ولی  در هیچ پروژه‌ عمرانی استان بوشهر توقفی ایجاد نشد که  امسال بخشی از طرح‌های آبرسانی، سدسازی، شیرین‌سازی آب دریا در راستای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های عمرانی افزود: بخشی از طرح‌های عمرانی استان بوشهر  شامل 562 پروژه در شهرها و روستاهای استان بوشهر در هفته دولت  افتتاح شد که تا پایان امسال طرح‌های دیگری با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

ستوده از اجرای چند پروژه  آب شیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی عملیات اجرایی آنها آغاز شده که با تکمیل آنها مشکل آب آشامیدنی استان در شهرها و روستاها برطرف می‌شود.

آغاز پروژه آبرسانی سیراف به جم 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه آبرسانی سیراف به جم با یک ‌هزار و 300 میلیارد تومان سال  1389 عملیات اجرایی آن آغاز شد افزود: این پروژه بعد از 10 سال، پایان شهریورماه بخش مکانیکی تکمیل و  فاز نخست پروژه شیرین‌سازی آب دریا سیراف - جم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم خط آبرسانی سیراف به جم را دارای 40 کیلومتر طول دانست و گفت: قطر این خط آبرسانی 900 میلیمتر است که دارای 5 ایستگاه پمپاژ و 50 هزار متر مکعب حجم ذخیره آب آن است.

ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در شهرستان جم 28 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است

ابوالحسن عالی ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا پروژه آبرسانی شهرستان جم را 28 هزار مترمکعب در شبانه‌روز دانست و تاکید کرد: تاکنون برای اجرای خطوط انتقال آب و برق 150 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آنها به 200 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی پیشرفت خط انتقال آب سیرف به جم را 92 درصد و انتقال برق 30 درصد دانست و تصریح کرد: براساس تعهد پیمانکار قرار است آب شیرین‌کن سیراف جم فاز نخست آن به ظرفیت 10 هزار مترمکعب تا پایان امسال تکمیل و افتتاح شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر