جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۵۴۵۴
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: کتک‌کاری و درگیری فیزیکی بازیکنان استقلال با چند نفر از هواداران این تیم در ساعت ٢ بامداد روز جمعه آخرین سکانس از زشتی‌های فوتبال ایران در فصلی است که به پایان رسید بود. ماجرایی که آتش جنگ هواداری را هم شعله‌ور کرد.

به گزارش فکرشهر، روزنامه شهروند نوشت: «الان در فضای هواداری و شبکه‌های اجتماعی دوباره با نبش قبر درباره اتفاقات مشابه قبلی بازار مقایسه به سوژه‌ای داغ تبدیل شده است. پس حالا زمانی بسیار مهم برای تحلیل سیاست‌های مدیران فدراسیون در اجرای قانون است. به هر صورت انتشار صحنه‌های این درگیری چهره فوتبال را در جامعه زشت‌تر از قبل کرد و عمق درگیری هم واقعا زیاد و اتفاقات رخ‌داده تلخ و تأسف‌بار بود. مرور اتفاقات گذشته و فضای کنونی حاکم بر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای به راحتی نشان می‌دهد که مدیران فدراسیون کار بسیار سختی در پیش دارند. به این دلیل که درگیری اخیر استقلالی‌ها شاید زننده‌ترین درگیری سالیان اخیر فوتبالی‌ها با مردم بوده باشد. به همین بهانه به بررسی جنجالی‌ترین درگیری‌های سال‌های اخیر فوتبالیست‌ها با هواداران پرداخته‌ایم.

بامداد جنجالی فرودگاه مهرآباد

تعدادی از هواداران عصبانی استقلال از ناکامی این تیم در رسیدن به قهرمانی حذفی با رساندن خودشان به فرودگاه مهرآباد به محض دیدن بازیکنان به چند نفر از آنها انتقاد کردند. صحبت‌هایی درباره فرهاد مجیدی و سیدحسین حسینی انجام شد و در نهایت بازیکنان هم که شرایط روحی خوبی نداشتند با هواداران درگیر شدند و ردوبدل‌شدن الفاظ رکیک عملا به درگیری فیزیکی شدید منجر شد. دانشگر، شجاعیان، فرشید اسماعیلی، روزبه چشمی، فرزاد مجیدی و ... چهره‌های فوتبالی بودند که در رأس این تنش تاریخی قرار داشتند و سه نفر از هواداران استقلال به شدیدترین شکل ممکن از بازیکنان این تیم کتک خوردند. ویدیو این صحنه‌های زشت و تأسف‌بار هم بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی در همان بامداد جمعه پخش شد و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. باشگاه استقلال روز گذشته بدون این که از رفتار بازیکنان این تیم عذرخواهی کند، در بیانیه‌ای با اشاره به افراد معلوم‌الحال از بازیکنانش حمایت کرد. اتفاقی که اعتراضات زیادی به دنبال داشت. نکته قابل توجه اینجاست که شاید چند هوادار که در مصاحبه‌های خود گفته بودند فقط قصد انتقاد از عملکرد تیم را داشتند، بدون این که رفتار زشتی از خود نشان داده باشند، اما بازیکنان تیم استقلال هم به هیچ عنوان نباید از کوره درمی‌رفتند و نقش اصلی این دعوا را ایفا می‌کردند.

یادآوری جنجال سال قبل پرسپولیسی‌ها

در حاشیه سفر تیم پرسپولیس به بوشهر، علیرضا بیرانوند هنگام ورود به ورزشگاه برخورد زشتی با یک مأمور نیروی انتظامی به علت تلاش برای گرفتن یک عکس سلفی داشت. این گلر ملی‌پوش به شکلی زننده این مأمور را هل داد. با این که خودش معتقد بود مأمور در حین انجام وظیفه نباید برای گرفتن عکس سلفی سد راه بازیکن شود اما جو بدی علیه او درست شد. با واکنش پلیس ابتدا او عذرخواهی کرد و محرومیتی تعلیقی که یک جلسه آن اجرا شد برایش در نظر گرفتند. او البته با سیدجلال حسینی و حسین ماهینی هم سفری به بوشهر داشت و رسما از آن مأمور عذرخواهی کرد.

مشت منشا به صورت هوادار اهوازی

سال گذشته که گادوین منشا به استقلال رفت، این بازیکن در اهواز با یکی از هواداران درگیر شد و مشتی به صورت او زد. البته در آن درگیری خیلی‌ها منشا را سرزنش کردند و برخی هم حق را به او دادند، چون هواداری که از منشا مشت خورد، موی این بازیکن خارجی را کشیده بود و این اتفاق واکنش تند منشا را به دنبال داشت. البته این اتفاق هم منجر به صدور حکم محرومیت برای منشا نشد.

درگیری مدافعان استقلال با مأموران

بهمن‌ ١٣٩٨ و در حاشیه برگزاری داربی پایتخت عارف غلامی و سیاوش یزدانی دو مدافع استقلال که روی سکو به علت مصدومیت حضور داشتند، در بین دو نیمه با نماینده دادستانی و یکی از فرماندهان نیروی انتظامی درگیری فیزیکی شدیدی پیدا کردند. آنها بعد از مسابقه هم در مقابل خبرنگاران مصاحبه تندی انجام داده و حتی در پست‌های اینستاگرامی هم به شدیدترین شکل ممکن در این زمینه موضع گرفتند. البته باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای به علت این که این دو بازیکن درگیری خود را به جای یکی از مسئولان دادگستری به دادستانی تهران ربط داده بودند، عذرخواهی کرد و با وجود تنش‌ها آن غائله جنجالی که در حال تبدیل‌ شدن به بحران بود هم ختم به خیر شد. طبیعی است که به همین دلیل وعده بازیکنان استقلال برای شکایت به دادگاه و پیگیری حق و حقوق هم به دست فراموشی سپرده شد.

سنگین‌ترین محرومیت برای خانزاده

محمد خانزاده یکی از بازیکنانی است که به علت کتک‌زدن هوادار با محرومیت سنگین مواجه شده است. او در زمانی که بازیکن پرسپولیس بود، در حاشیه سفر این تیم به قطر و پس از شکست سنگین مقابل لخویا، هنگام خروج از ورزشگاه ابتدا یک درگیری لفظی شدید با یک هوادار پیدا کرد و سپس با حمله به طرف او یک مشت محکم هم به صورتش زد. انتشار ویدیو این درگیری در رسانه‌ها و بازتاب آن البته باعث شد که مسئولان کمیته انضباطی محرومیت ٦ ماهه از فوتبال را برای خانزاده در نظر بگیرند. او بابت رفتار خود بارها عذرخواهی و حتی در جلسه کمیته انضباطی گریه هم کرد اما حکم محرومیتش اجرایی شد و در نهایت توانست با استفاده از بندوتبصره‌های قانونی با دادن تعهد بعد از ٩٣ روز به میادین بازگردد.

درگیری کاپیتان‌های تیم‌ ملی در تبریز

در حاشیه بازی تراکتور و پیکان در هفته‌های پایانی لیگ هجدهم، یکی از هواداران تبریزی حاضر در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) وارد زمین شد و با دویدن به سمت مسعود شجاعی، یک سیلی به کاپیتان تیم ملی زد. البته اتفاق حیرت‌انگیز این بود که اشکان دژاگه با دیدن این صحنه به‌شدت از کوره در رفت و به سمت این هوادار رفته و با او درگیر شد. انتشار تصاویر این درگیری و حاشیه‌های آن هم با توجه به این که پای دو نفر از کاپیتان‌های تیم ملی وسط بود سروصدای زیادی ایجاد کرد. البته اینجا رفتار زشت و بد اول از سوی هواداری انجام شد که به شجاعی حمله کرد.

علی دایی و یک قصه تکراری

علی دایی و برادرانش هم در سالیان اخیر در چندین نوبت به علت درگیری با هواداران فوتبال جنجال‌ساز شده‌اند. یک بار در زمانی که دایی در صبای قم بود آنها در تونل ورزشگاه آزادی با چند نفر از هواداران پرسپولیس درگیری فیزیکی پیدا کردند. یک بار یکی از لیدرهای پرسپولیس در مقابل ساختمان این باشگاه حمله شدیدی به دایی کرده و با مشت صورت او را کبود کرده بود. یک بار گزارش شد که دایی در ورزشگاه تختی تهران سیلی به گوش خبرنگار صداوسیما زده و یک بار دیگر هم گفته شد که در هتل کادوس رشت با یک چهره تلویزیونی کتک‌کاری داشته‌اند.  البته هیچ کدام از این اتفاقات به محرومیت دایی منجر نشد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر