پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۶۰
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: برادر غلامرضا منصوری  با اشاره به گزارش دادستانی رومانی مبنی بر خودشکی قاضی منصوری در هتل دوک بخارست گفت: رومانی تا به امروز ۳ نظر در خصوص مرحوم منصوری اعلام کرده است. در همان روزی که این حادثه صورت گرفت عنوان کردند که خودکشی است اما دو روز بعد گفتند که کالبد شکافی کردیم و نظر خودکشی را رد کردند و گفتند که قتلی شتاب زده همراه با خشونت بوده است.

به گزارش فکرشهر، وی ادامه داد: با توجه به شخصیت آقای منصوری که یک روحانی و فرد ولایتی بود که در روزهای آخر مرتب از خانواده می خواستند که به حرم بروند و برای ایشان دعا کنند و زمانی هم که خانواده به حرم می رفتند به خانواده می گفتند که گوشی را سمت حرم بگیرید و زیارت نامه و روضه خوانی می کرد به همین دلیل روحیه خودکشی را ما صد درصد و قویاً منتفی می دانیم و احساسمان این است که با توجه به این که جسد در اختیار رومانی بوده آنها کم هزینه ترین راه را اعلام کردند تا این موضوع را خودکشی جلوه دهند.

برادر غلامرضا منصوری گفت: با توجه به روحیاتی که از حاج آقا سراغ داشتیم، ایشان فرد روحانی و معتقد بود به همین دلیل ما موضوع خودکشی را صد درصد مردود می دانیم.

وی با اشاره به پرونده اکبر طبری که نام مرحوم غلامرضا منصوری در آن مطرح شده است هم گفت: تا کنون در خصوص این موضوع از دادگاه چیزی به ما اعلام نشده است اما با توجه به گفته های خود حاج آقا این موضوع ادعای یکی از متهمین این پرونده است که ایشان بلافاصله با شرایط کسالت باری که داشتند اعلام آمادگی کرد تا به کشور بازگردد و از این اتهام ادعایی دفاع کند اما متاسفانه به دلیل کرونا نتوانست به کشور بازگردد.

برادر غلامرضا منصوری ادامه داد: مرحوم منصوری به سفارت ایران در رومانی رفت و ۲ روز در سفارت بود و خودشان عنوان می کردند که سفارت ایران کارشکنی کرده ورود ایشان به سفارت و اعلام آمادگی جهت بازگشت به کشور را سفیر به مسئولان اطلاع نداده و عنوان کرده بود که آخر هفته است و ما روز شنبه اطلاع می دهیم.

وی گفت: از ساعتی که حاج آقا به سفارت ایران در رومانی مراجعه کرده بود سردرد داشت و ساعت ۴ و نیم صبح به وقت تهران که ساعت ۳ و نیم به وقت رومانی بود ماشین سفارت همراه راننده برای بردن حاج آقا به مرکز درمانی آمده بود اما از قبل با پلیس محلی هماهنگ کرده بودند و با یک کارشکنی که توسط سفیر ایران در رومانی صورت گرفته بود ایشان تحویل پلیس محلی شده که البته اگر به همین نحو باشد و سفیر خواسته یا ناخواسته زمینه قتل مرحوم غلامرضا منصوری را به وجود آورده باشد ما از دادگاه جمهوری اسلامی که مرحوم منصوری هم به کلیت دادگاه ها و پاک بودن آن معتقد بود خواهیم خواست که چنانچه سفیر ایران در رومانی هم اگر نقشی در این موضوع داشته است تحت تعقیب قرار بگیرد.

برادر قاضی منصوری گفت: تمام اطلاعاتی که ما در مورد حاج آقا داریم اطلاعاتی است که از رسانه ملی پخش می شود و تا الان چون پرونده نیامده بود و به دادگاه قتل که مراجعه کردیم و اعلام کردند که جنازه آمده، گفتیم که ظاهرا گزارشی هم همراه جنازه آمده است اما اعلام کردند که این گزارش چند صفحه است و فقط مربوط به نقل و انتقال جسد بود و در مورد چگونگی کار و گزارش حادثه چیزی نفرستاده بودند.

وی گفت: دادگاه قتل ایران همکاری خوبی داشت و اراده لازم را برای کشف مجهولات دارد و به این نتیجه برسیم که عملکرد سفیر مبنی بر این است که مرحوم منصوری را از سفارت بیرون آورده است و تحویل پلیس داده است و اگر این موضوع مشخص شود از ایشان شکایت خواهیم کرد.

منبع: مدارا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر