جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۵۸۶۹
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: در فوتبال ایران مارکوپولوهای زیادی داشته‌ایم؛ کسانی که از فرط تیم و شهر عوض کردن، به رکورددار ایرانگردی تبدیل شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «یکی از سوژه‌های جالب فصل نقل‌وانتقالات، بازیکنانی هستند که زیاد تیم عوض می‌کنند. وقتی اسم بعضی از اینها را جست‌وجو می‌کنید، بیشتر از این که تصویرشان را در زمین فوتبال ببینید، با آلبومی از عکس‌های مربوط به عقد قرارداد و نمایش پیراهن این تیم و آن تیم مواجه می‌شوید. اخیرا یکی از همین افراد به شوخی در مورد خودش گفته بود: «وقتی از فوتبال خداحافظی کنم، پیشکسوت نصف تیم‌های ایران خواهم شد!» صد البته که فوتبال حرفه‌ای شده و جابه‌جایی بازیکنان، حتی بین تیم‌های رقیب هم اتفاق چندان عجیبی نیست، با این همه اولا هنوز هم اصل بر «وفاداری» است و حضور مستمر در یک باشگاه مورد تمجید قرار می‌گیرد، ثانیا عوض کردن پیاپی تیم باعث می‌شود خود بازیکن شرایط لازم برای نشان دادن توانایی‌های فنی‌اش را نداشته باشد. فوتبالیستی که هر شش ماه یک بار تیمش را عوض می‌کند، طبیعتا هرگز نمی‌تواند با همبازیانش به حداکثر هماهنگی برسد و این به ضرر خود اوست.

در فوتبال ایران مارکوپولوهای زیادی داشته‌ایم؛ کسانی که از فرط تیم و شهر عوض کردن، به رکورددار ایرانگردی تبدیل شده‌اند. مثلا اجازه بدهید به محسن فروزان اشاره کنیم؛ دروازه‌بان جنجالی که فصل گذشته را در پارس جنوبی جم به پایان رساند. آخرین خبری که از او داریم این است که برای لیگ بیستم با نساجی مذاکره کرده و به توافق نرسیده. به هر حال هر تیمی که فروزان به آن ملحق شود، پانزدهمین تیم او طی ۱۳ سال گذشته خواهد بود. تازه فروزان بعد از اتفاقات مربوط به حضورش در تراکتور، چند ماه هم محروم بود، وگرنه می‌توانست این رکورد را بهبود ببخشد! فرزاد حاتمی هم که اخیرا قراردادش را با بادران در لیگ دسته اول تمدید کرده، تجربه حضور در ۱۵ تیم مختلف را داشته است. حاتمی که سابقه بازی در پرسپولیس و استقلال را نیز دارد، این رکورد را در مدت ۱۲ سال به‌ جا گذاشته و حالا در ۳۴ سالگی به‌ نظر می‌رسد سرانجام به یکجانشینی رضایت داده است! شاید حدس زدن سرلیست این فهرست برای‌تان دشوار باشد اما او میلاد زنیدپور است. بازیکن ۳۴ ساله اهل اهواز که در فولاد نامی برای خودش دست و پا کرد، طی ۱۳ سال گذشته ۱۸ تیم عوض کرده و ظاهرا الان در تیمی در لیگ مالزی توپ می‌زند. لیست پیش رو را می‌توان با این نفرات ادامه داد: رضا قوچان‌نژاد (۱۴ تیم در ۱۱ سال)، آندرانیک تیموریان (۱۶ تیم در ۱۴ سال)، محمد قاضی (۱۴ تیم در ۱۳ سال)، محمدرضا خلعتبری (۱۴ تیم در ۱۶ سال)، سوشا مکانی (۱۱ تیم در ۱۲ سال)، هاشم بیک‌زاده (۱۱ تیم در ۱۲ سال)، مهدی سید صالحی (۱۱ تیم در ۱۶ سال)، اسماعیل شریفات (۹ تیم در ۱۱ سال).

کلوپ وفاداران فوتبال ایران اما زیاد پررونق نیست. محرم نویدکیا یکی از اسمی‌های این فهرست است؛ کسی که منهای یک دوره حضور در بوخوم آلمان، همه دوران فوتبالش را در سپاهان پشت سر گذاشت. ابراهیم صادقی هم که از او به‌عنوان «نارنجی وفادار» یاد می‌شود، ۱۸ سال فقط برای سایپا بازی کرد. الان نویدکیا و صادقی سرمربیان سپاهان و سایپا هستند. قاسم حدادی‌فر هم در ۱۷ سال گذشته فقط برای ذوب‌آهن توپ زده؛ البته منهای دو دوره که به‌صورت قرضی سر از نفت آبادان و تراکتور درآورد. اخیرا اعلام شد حدادی‌فر در پایان لیگ بیستم بازنشسته خواهد شد. تیم قدیمی و منحل‌شده راه‌آهن هم بازیکنی به نام ابراهیم کریمی داشت که ۱۱ سال برای این تیم بازی کرد و سرانجام با انحلال راه‌آهن به ناچار راهی بادران شد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر