چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۴۱
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: با توجه به تعامل سازنده و موثر با اتاق بازرگانی فارس مراودات تجاری این ۲ استان‏ با برنامه ریزی صورت گرفته افزایش می‎‏یابد.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به محدودیت صادرات نفت در سال‌های اخیر، یکی از اهداف دولت و بخش خصوصی توسعه صادرات غیر نفتی است که با توجه به ارتباط و تعامل اتاق های بازرگانی بوشهر و فارس برنامه ریزی مشترک برای تحقق هر چه بیشتر صادرات غیرنفتی این ۲ استان آغاز شده‌ است.

وی بیان کرد: محصولات کشاورزی، مواد معدنی، سیمان و کلینکر از جمله ظرفیت‏‌های استان‏‌های بوشهر و فارس برای افزایش صادرات غیرنفتی است.

گزدرازی ادامه داد: در این ارتباط شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان‎های فارس و بوشهر به صورت مشترک برگزار می‎‌شود که پیش از این مهم با موافقت استاندار بوشهر ابتدا نشست‏‌های کارشناسی با هدف تعیین مشکلات قابل طرح در شورای یاد شده احصا خواهد شد.

وی افزود: نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان‎های بوشهر و فارس بدون شک می‏‌تواند مصوبه‏‌هایی ارزشمند برای توسعه تولید و صادرات این استان‎ها به ارمغان بیاورد.

 گزدرازی اظهار کرد: نقطه عطف همکاری این استان‎ها ظرفیت صادراتی استان بوشهر به کشور قطر است که با توجه به نزدیکی استان بوشهر به قطر فارسی‎ها می‎توانند بخوبی این ظرفیت را برای صادرات خود بکارگیرند.

وی افزود: این رویکرد علاوه بر رونق تجارت استان‎های فارس و بوشهر  و بنادر مبدا صادراتی استان بوشهر به قطر و در نگاه کلان‎تر توسعه صادرات غیرنفتی کشور کمکی شایان خواهد کرد.

گزدرازی یادآورشد: در مقطعی که کشور بیش از هر زمان دیگر نیازمند ارز حاصل از صادرات است وجود تجار و بازرگانان خوشنام استان‏‌های فارس و بوشهر می‏‌تواند گامی بلند در راستای تحقق این مهم باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر