جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۴۲
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: استاندار بوشهربا بیان اینکه بندر بوشهر آماده است که بخشی از کالاها و نیازمندی کشور از طریق این بندر توزیع شود گفت: استان بوشهر باید به پایگاهی در تامین بخشی از کالاهای استراتژیک و نیازهای کشور تبدیل شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالکریم گراوند در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار، گندم، آرد و نان استان بوشهر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با گرامیداشت هفته دفاع و یادآوری خاطرات رزمندگان اسلام در مقابله با دشمنان اظهار داشت: همانگونه که سخت‌ترین جنگ‌قرن پشت سرگذاشته شد ان‌شاالله در جنگ اقتصادی با دشمن پیروز می‌شویم.

وی، با تاکید بر نقش پیگیری برای حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم گفت: 2 پروژه سد باغان و دشت پلنگ که دارای فاینانس چین است  و از سال 1392 تصویب شد ولی تا سال 1397 از 15 درصد سهم کارفرما پرداختی صورت نگرفت که با پیگیری‌های انجام شده به فضل الهی 84 میلیارد تومان سهم کارفرما تخصیص یافت.

استاندار بوشهر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سد باغان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل شود افزود: با پیگیری‌های انجام شده سد دشت پلنگ هم به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

گراوند با بیان اینکه باید باور شود که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی مانند 8 سال دفاع مقدس صدای توپ و تانک و بمباران ندارد و با صدای خاموش گلوگاه‌های اقتصادی را هدف و کشور تحت فشار قرار می‌دهد که به حمدالله با تلاش جهادی مسئولان و همکاری مردم پیروزی ازآن ملت ایران است.

وی، با تاکید بر تلاش جهادی و پیگیری مداوم برای حل مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: باید بدانیم شرایط کشور در جنگ اقتصادی است و باید این مهم درک شود و متناسب با شرایط این جنگ باید رفتار شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه چرا باید 12 کانتینر لاستیک در بندر بوشهر باشد؟ چه کسی باید مشکل ترخیص آن رابرطرف کند؟ گفت: در این راستا باید دستگاه‌های ذیربط این مشکل را برطرف کنند،قرار نیست دستی از غیب بیاید و مشکل ترخیص لاستیک در بندر بوشهر را حل کند.

گراوند با بیان اینکه الان جامعه هدف نیاز به لاستیک دارد تصریح کرد: باید با تلاش و پیگیری مستمر درون سازمانی، زمینه حل مشکل ترخیص این لاستیک‌ها برطرف شود تا  کامیون‌داران با امیدواری در رابطه با جابه‌جایی کالا و بار اقدام کند.

وی، با قدردانی از  معاون صمت در فراهم کردن حمل کالاهای اساسی با کشتی و تخلیه آن در بندر بوشهر گفت:تاکنون شش کشتی با حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفته و کالای اساسی برنج را تخلیه کرده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان دارای تاریخی پرافتخار در پاسداری از مرزدریایی  و آبراه استرتژیک خلیج فارس است خاطرنشان کرد: این تاریخ پرافتخار مردم بوشهر می‌ماند و نباید بندر بوشهر فراموش شود به خاطر سایر بنادری که در اطراف آن وجود دارد.

گراوند با بیان اینکه بوشهر حق بزرگی بر گردن کشور دارد افزود: باید به استان بوشهر خدمت شود و مسئولان باید کمک و خدمت کنند و یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند به بوشهر کمک کند حوزه بندر  و گمرک است.

وی با تاکید بر پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر در بندر بوشهر گفت: حتی اگر  کشتی‌های حامل کالای تجاری به بندر بوشهر انتقال داده شود با سبک سازی آن زمینه تخلیه آن فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با تردد این کشتی‌ها در بندر بوشهر، این حرکت بزرگ می‌تواند پایه‌گذاری و  زمینه پهلوگیری کشتی‌هایی با تناژ 50 هزار تنی با لایروبی کانال ورودی بندر بوشهر فراهم شود .

گراوند، استان بوشهر را زمانی گلوگاه اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: این استان نبض اقتصادی ایران بوده و این ظرفیت وجود دارد که تجارت و فعالیت اقتصادی در بنادر استان بوشهر رونق بیشتری بگیرد.

وی، با قدردانی از گسیل کشتی‌ها با تناژ 10 تا 15 هزار تن برنج به بندر بوشهر افزود: پهلوگیری کشتی‌های با ظرفیت بالاتر در اسکله بندر بوشهر یکی از درخواست‌ها است که امیدوارم مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به احداث سیلو و انبارهای مکانیزه گندم در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر در گذشته غفلت‌هایی صورت گرفته چراکه ما فقط استانی نیستیم که تنها نیاز استان تامین کنیم واین استان باید به پایگاهی در تامین بخشی از کالاهای استراتژیک  و نیازهای کشور تبدیل شود.

گراوند با بیان اینکه بندر بوشهر کاملا آماده است که بخشی از کالاها و نیازمندی کشور از طریق این بندر  توزیع شود تصریح کرد: باید به بندر بوشهر در این راستا توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر توسعه انبارهای ذخیره کالاهای اساسی تصریح کرد: این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید انبارهای آن افزایش یابد که در این راستا باید با حمایت از بخش خصوصی زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شود.

استاندار بوشهر از معاون وزیر صمت در خواست تامین اعتبار برای ساخت سیلو و انبارمکانیزه ذخیره گندم کرد و گفت: توسعه انبارها با مشارکت بخش خصوصی با اولویت کارخانه‌داران تولید آرد مورد توجه قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر