جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۵۰
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اثار و تبعات ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل گفت: در این راستا یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند و در این زمینه بسیاری از مشاغل تعطیل شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، یزدان سیف روز پنج شنبه در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و گندم، آرد و نان استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون شرایط کشور اقتصادی کشور حساس و خاص است اظهار داشت: خدمت در این شرایط همانند 8 سال دفاع مقدس در راستای دفاع از شرف، حیثیت، اقتدار و ناموس کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کار و فعالیت مدیران در این شرایط را جهاد دانست و تصریح کرد: از یک سو دشمنان دیرینه نظام اسلامی ایران برای استقلال و از سوی دیگر تلاش می‌کنند با فشارهای گوناگون به اهداف خود دست یابند که به فضل الهی و تلاش همه دست اندرکاران در بخش‌های دولتی، خصوصی، مردمی، خانواد‌ها، ایران اسلامی اهداف دشمنان را ناکام کرده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دلیران مردان بوشهری در ادوار مختلف تاریخی استعمار‌ستیز و استکبار ستیز بودند خاطر نشان کرد: بوشهری‌ها در تجاوز دشمنان ایران در ادوار مختلف تاریخی اجاره ندادند، ایران به دست استعمارگران بیافتد.

سیف، با اشاره به فشارهای حداکثری دشمنان از سال 1396 در قالب تحریم‌های گوناگون  اقتصادی گفت: تاکنون که در شهریور ماه و اوائل مهرماه قرار داریم دشمنان موفق نشده‌اند ساختار ایران را از تعادل خارج کنند.

وی، با اشاره به  انتشار ویروس کرونا در جهان و ایران تصریح کرد: کرونا تبعات و آثار گوناگونی در جوامع داشته است و در این راستا تعطیلی مشاغلی و مشکلات معیشتی از آن جمله است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به اثار و تبعات ویروس کرونا در فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل پرداخت و گفت: در این راستا یک‌میلیون و 700 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند و در این زمینه بسیاری از مشاغل تعطیل شد.

سیف، با بیان اینکه در کشورهای مختلف کرونا آثار بسیار اقتصادی وارد کرده است افزود: در ترکیه ، اسپانیا، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی که حتی تحریم نیستند آثار اقتصادی و معیشتی وارد شده است و در این شرایط سخت  همانند دیگر عرصه‌ها پیروز می‌شویم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران فعالیت در این عرصه جهاد دانست و بیان کرد: یک روز با سلاح  با دشمن در نبرد بودیم و امروز با سلاح دیگر با دشمنان در جنگ اقتصادی قرار داریم که به فضل الهی در این عرصه هم با مشارکت همگانی پیروز می‌شویم.

وی، با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا ناکارآمدی موجود در حوزه را تبدیل به چالش بین دولت و مردم کند گفت: در این شرایط باید همه بیدارانه و هوشیارانه عمل کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره یه اینکه کشور امروز در تعادل نسبی قرار دارد و فروشگاه‌ها تا سقف پراز جنس است خاطر نشان کرد: این در حالی است که در ابتدا شیوع کرونا در آمریکا قحطی آمد ولی مایه فخر  و مباهات نظام اسلامی ایران است که این اتفاق  در کشور رخ نداد.

سیف از وجود لاستیک با قیمت مصوب در کارخانجات خبر داد و بیان کرد: در راستای توزیع لاستیک سامانه پیمایش در اختیار حمل و نقل و راهداری است که باید فرایند توزیع آن به‌خوبی مدیریت و 220 هزار حلقه لاستیک در گمرکات باید ترخیص و توزیع شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امروز دشمن با اطلاع رسانی نامناسب تلاش دارد روح مردم را آزار دهد تاکید کرد: همه وظیفه دارند امید را در فعالیت‎های جامعه  ترویج کنند.

وی،  حرکت در مسیر ناامیدی را حرکت در مسیر دشمن دانست و تصریح کرد: با این وجود امیدوار صحبت کردن نیاز به تلاش و فعالیت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان بوشهربا بیان اینکه از ابتدا سال 700 هزار تن موجودی ذخایر نهاده‌های دامی و سویا در کشور بود افزود: حدود  700 هزار تا 800 هزار تن از محل دانه‌های روغنی، کنجاله استحصال و در کشور بین دامداران و مرغداران توزیع است.

سیف از خرید و توزیع 280  هزار تن  کلزا و 150 هزار تن کنجاله کلزا  خبر داد و بیان کرد: کل مصرف کشور در بخش نهاده‌های دامی و سویا 3.8  میلیون تا 4 میلیون تن است که تنها بخش بسیار اندکی در این بخش کمبود داشتیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه امروز نهاده دامی و سویا به یکی از موضوع‎های مهم کشور تبدیل شده خاطرنشان کرد:  محصولی مانند ذرت که امسال 20 درصد بیشتر از پارسال  تامین شده  چرا قیمتش باید بیشتر از قیمت مصوب شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نهاده‎های تامین شده در سخت ترین شرایط کشور تامین شود دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا تامین نهاده‌ها به صورت مناسبی صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر  به رونق تجارت در بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: بعد از شش سال مشکل ورود  کشتی‌های حامل کالای اساسی به استان بوشهر برطرف شد  و اکنون این استان برای پذیرش کشتی 50 هزار تنی به صورت غیرمستقیم اعلام امادگی کرده این چنین روحیه در مدیران استان قابل تقدیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر