جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۶۰۹۳
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: فراگیرشدنِ کرونا به نحوی که تمامِ تخت‌های اورژانس و آی‌سی‌یو و ظرفیت بیمارستان‌ها اشباع شده است، زنگ خطر بزرگی است که با توجه به در پیش بودنِ دو دوره احتمالیِ با عنوانِ پیکِ اپیدمی، خسارات هنگفتی به جان و زندگی شهروندان وارد می‌آوَرَد.

به گزارش فکرشهر، روزنامه اطلاعات نوشت: «چیزهایی هست که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت و هیچگاه در لفظ و عمل، تعارف برنمی‌دارد؛ چه رسد به آن که بخواهد با ساده انگاری به امری متعارف بدل شود.

فراگیرشدنِ کرونا به نحوی که تمامِ تخت‌های اورژانس و آی‌سی‌یو و ظرفیت بیمارستان‌ها اشباع شده است، زنگ خطر بزرگی است که با توجه به در پیش بودنِ دو دوره احتمالیِ با عنوانِ پیکِ اپیدمی، خسارات هنگفتی به جان و زندگی شهروندان وارد می‌آوَرَد. معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که دیگر مناطق زرد و سفید و رنگ‌های آرامش‌بخش نداریم و تمامی شهرها و شهرستان‌ها شرایط قرمز دارند! یعنی هیچ کس در حاشیه امن نیست. اما پرسشی داریم این که آیا مسئولان از نمایندگان مجلس تا رئیس دولت نمی‌دانند که جان مردم ما و هر انسانی چنان بهایی دارد که با هیچ ثمنی قابل محاسبه نیست؛ آن هم مردمی که از مال و جان و آبروی خود برای کشور و انقلاب مایه گذاشتند.

با وجود این همه مشکلات که نه قابل انکار است و نه کسی می‌تواند با شعارهای رنگین و سنگین یا وعده‌های شیرین آنها را از یاد ببرد و نادیده بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم که اولویت‌بندیِ سریعی صورت گیرد و در صدر این اولویت‌ها، بحران کرونا و دفاع سراسری مانند یک مانور در آستانه یک حادثه و فاجعه بزرگ در دستور کار قرار گیرد. اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد و به مردم تفهیم شود که شرایط قرمزِ سراسری یعنی چه؟! و چگونه جان تک‌تک ایرانیان و عزیزانشان در محاصره مخاطره‌ای غیر قابل انکار است. تمامی دستگاه‌های بهداشتی، نظامی و انتظامی، آموزشی و فرهنگی و خصوصا وسایل ارتباط جمعی در اختیار دولت قرار گیرد تا این برنامه سراسری را تا پایان امسال، حداقل با دادن هشدار و آموزش‌های لازم و هشیار نگه‌داشتنِ اکثریت مردم، به نقطه‌ای برساند که حداقلِ تلفات در جنگ با این دشمنِ پنهان را داشته باشیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر